Avatar billede lasu Nybegynder
18. september 2011 - 21:56 Der er 3 kommentarer

frakobling af netværksdrev

Jeg har et NAS drev som jeg bruger som backup og medieserver og som er tilgængeligt via mit trådløse netværk der administreres af en linksys wrt610n. Jeg har lavet et script der mapper drevene på mit NAS ved opstart af computeren. Problemet er at der efter ca. 15 min sker en frakobling af drevene, så de i stifinder nu fremstår med et rødt kryds over,og som betyder at diverse programmer ikke af sig selv kan tilgå mapperne på NAS drevet. Det mærkelige er imidlertid at jeg (trods den umiddelbare frakobling) godt kan tilgå mapperne på nas drevet hvis jeg går ind under netværk i stifinder, hvor de er konstant tilstede og ikke skal mappes. Jeg kører Windows 7, hvad skal jeg gøre for at nas drevene altid er mappet og tilgængelige????
18. september 2011 - 22:15 #1
... det er en 'normalt' procedure i M$ systemer - jeg har også bakset med det engang ...
De bliver 'midlertidig' disconnected, for at spare (netværks)resourser. Seriøse programmer der skal bruge en 'midlertidig' disconnected (netværks)forbindelse, vil selv vække M$ og connecte igen med det samme...
Men jeg har oplevet et (gammelt) program - fra før netværk var udbredt - som gik en (ifølge M$) forkert vej til drevet og derved ikke får vækket forbindelsen... med fejl til følge ...
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. september 2011 - 22:27 #2
Se om denne link ikke skulle løse problemet: http://support.microsoft.com/kb/297684
18. september 2011 - 22:35 #3
Der kom du først! Det var netop det trix http://support.microsoft.com/kb/297684 jeg måtte bruge i sin tid (NT4) ...