Avatar billede EveryMA Mester
17. september 2011 - 19:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

SMS-Service til at sende nyheder

Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. en mulig SMS-service.
Jeg driver dagligt en hjemmeside som konstant leverer nye nyheder omkring et specifikt emne. Er det muligt for mig, at lave en service hvor mine medlemmer kan indtaste deres mobilnummer, og hvergang der udkommer en ny nyhed, så vil de få den tilsendt pr. sms til deres mobil?
Naturligvis en service som jeg skal tjene på.
Avatar billede chalde Seniormester
17. september 2011 - 19:12 #1
Hvordan er en forretningsmodel til indtjening ved afsendelse af SMS indrettet?
Skal brugerne selv indbetale til dig på forhånd (abonnementsservice)?
Skal det være reklamebaseret så de selv aktivt kan følge links eller andet i SMS'en?
Andet?
Avatar billede EveryMA Mester
17. september 2011 - 19:15 #2
Jeg tænkte på enten en månedsydelse, eller pr. nyhed.

Antallet af nyhederne kan jo svinge, og det vil jo være røv ærgerligt at skulle betale for mange nyheder, når man sidder foran computeren og læser dem.

Så det vil nok være noget i stil med, at man godkender et fast beløb pr. måned som man betaler, også bliver der sendt nyheder ud.
Avatar billede nemlig Professor
17. september 2011 - 19:28 #3
Med hensyn til afsendelse af SMS'erne, skal du have fat i en SMS-gateway.
Jeg bruger selv www.cpsms.dk, men der findes mange andre - også nogle der er billigere.

Under afsnittet "Dokumentation" kan du se hvordan man programmerer sit site til at spille sammen med CPSMS.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 21:01 #4
Må man af nysgerrighed ville jeg gerne vide hvilken form for nyheder der er tale om?
Avatar billede EveryMA Mester
17. september 2011 - 23:01 #5
"nemlig".

Jeg har kigget lidt, men kan se at koden er i php. Jeg laver ASP. Jeg kan godt tyde metoden, men kan det skabes med ASP igennem deres service? ( jeg kan vel kontakte dem hvis det er )
- men er der ellers andre former for at gøre det?

kjeldsted -
Det omhandler fodbold. :)
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 23:11 #6
Du er vel godt klar over hvor dyr en sådan løsning vil blive?
Og når man så tænker på antallet af muligheder for at få applikationer med en "Breaking" feature til sin smart phone, skal der da temmelig meget dyr markedsføring til før det vil kunne betale sig.
Ikke for at være på tværs :) Bare hvad jeg ville tænke hvis jeg skulle indblandes økonomisk i sådan et projekt.

Hvad med i stedet at få lavet en Application til fx. iPhone og android, som kan sende "breakers". Så kan du selv bestemme prisen 100%.
Avatar billede EveryMA Mester
18. september 2011 - 00:15 #7
Ja, jeg har også tænkt lidt over det. Det var i første omgang naturligvis også for at få tjekket prisen ud.
Jeg har desværre ingen anelse omkring at lave sin egen APP. Mange af mine medlemmer har forhørt sig om det kunne være muligt, men har læst mig til at det render op i over 1000 kr,- pr. måned.
Avatar billede nemlig Professor
18. september 2011 - 11:04 #8
Ja, det er dyrt at anvende en SMS-gateway. Jeg kender ikke til andre holdbare løsninger.

Kjeldsted: Vil du uddybe smartphone-løsningen. Er det noget med at lave en App, der henter mobilnumrene og fx nyheden fra den server, hvor brugerne er registreret, og så sender App'en nyheden fra smartphonen til de hentede mobilnumre. Umiddelbart en smart løsning, hvis man har fri-SMS. Men det mener jeg ikke, at nogen mobilselskaber vil acceptere. Vil du kommenter/uddybe?

EveryMA:
Du kan ringe til Cpsms. De har en rigtig god service. om du skriver i php eller asp, er Cpsms uvedkommende. Det er jo noget kode, som ligger på din server.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 11:19 #9
Nop. Den løsning jeg nævnte (og som jeg har skrevet endnu en besked om, men det er sgu forsvundet igen :s), går ud på at man fx. downloader en App til sin iPhone. Så giver man applicationen tilladelse til at sende beskeder, og så når man har en nyheder sender man denne ud til appen, og alle har har installeret App'en, vil få en besked (IKKE SMS) fra telefonen om at der er en nyhed (inkl. overskrift på denne nyhed). Så kan man vælge at bede telefonen åben app'en, eller vente til senere.
Fordelen er så at man også kan vælge at man en gang i mellem lige åben app'en og så vil man kunne læse fx. de seneste 20 nyheder. Man kan tilføje billeder, og det er bare en smule mere tjekket.

Jeg er på min iPhone tilmeldt TV2 Nyhedernes breaking. Så hver gang de sender en nyhed ud, som de selv mener er en "iPhone breaking" værd, gør telefonen mig opmærksom på at der er en nyhed. Er jeg interesseret efter overskrift åbner jeg den. Ellers lader jeg være :)

Og mht. de 1000,- det skulle koste. Hvor skulle de komme fra?
Jeg kender ikke til regelerne hos android (men de skulle da være endnu mere løse end hos Apple). Men jeg ved at Apple tager et engangsgebyr der skal betales for at få lov til at udgive applikationer (og så må man udgave alt det man vil), når app'en så er godkendt, havner den i Appstore, hvor Apple kræver 10% af indtægterne. Men hvis du nu tager 0,- pr. download skal Apple jo kun have 10% af 0kr. = 0kr.

Jeg tror bare ikke brugerene vil betale den vandvittige høje pris som det vil blive pr. besked.
Avatar billede EveryMA Mester
18. september 2011 - 11:55 #10
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft det hele store for alt det her iPhone, iPad m.v. så jeg kender faktisk næsten intet til de her aps.

Men min kammerat købte en iPhone 4 for kort tid siden, og han fortalte mig at han kunne give et engangsbeløb for at få en GPS på mobilen.

Dvs. så kunne mine medlemmer betale et engangsbeløb, også kunne de kvit og frit gå ind på Ap'en.

Skulle dette ikke være muligt ?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 12:04 #11
Ja, enten sådan, eller også laver du den gratis.

Men en sådan App vil vel typisk koste 6,-, og så kan man frit benytte den i al fremtid.
Avatar billede EveryMA Mester
18. september 2011 - 13:26 #12
Ved du hvor henne jeg kan komme igang med sådan en APP?
Synes altid det man finder på Google bare er tekst om hvordan det er bedst at få det ud til folket og tjene penge på det.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 14:33 #13
Hvis du vil i gang med selv at programmere til iPhone skal du have fat i www.apple.com/developer og så ind under iOS. Jeg kender ikke til android.
Avatar billede EveryMA Mester
18. september 2011 - 17:50 #14
http://developer.apple.com/programs/which-program/

550 kr pr. år koster det at være medlem derinde
- og det skal man for at komme igang. Det var hér jeg så de 1000 (Det var så 550)
Avatar billede EveryMA Mester
21. oktober 2011 - 11:48 #15
Ingen henvendelser i over 1 måned. Lukker...