Avatar billede zihR0N Nybegynder
16. september 2011 - 22:20 Der er 2 kommentarer

Hjælp til formatering!

Hej eksperter - Jeg skulle formatere min computer, som har windows 7 home premium, og ønsker at formatere og installere præcis det sammme igen. Når jeg har sat cd'en I, genstarter min computer og trykker F12, og kommer ind i en boot menu, vælger så CD-rom drev, og efter det tænker den bare lidt, og så starter windows helt normalt op. Har prøvet at gå ind i BIOS og sætte Fist boot til CD-rom, og disable de andre, og omvendt. Og stadigvæk kan jeg ikke få den til at boote.

Det er ligesom cd rom drevet først begynder og larme og "virke" når windows er igang med at loade. Er der nogle som har haft samme problem, og kender en løsning? Eller er der andre måde at slette alle partitioner på, og installere windows om igen?

Mvh Mathias.
Avatar billede zihR0N Nybegynder
16. september 2011 - 22:39 #1
Det er en orginal CD, og selvom jeg prøver med windows XP er dét præcis det samme problem. Jeg får aldrig den besked med jeg skal trykke på en knap for at boote fra CD'en.
16. september 2011 - 22:46 #2
Under alle omstændigheder sSKAL du opstarte på din (original?) instalations DVD...

Er der tidligere blevet INSTALERET styresystem fra dette drev ?

Og det ER et DVD drev ? (I modsætning til kun CD drev)