Avatar billede billstrom Nybegynder
14. september 2011 - 19:59 Der er 2 kommentarer

Problemer med Buffalo WHR-HP-G300N

Hejsa.

Jeg har lige skiftet internet udbyder fra TDC til Waoo fibernet. I den forbindelse har jeg investeret i en ny wireless router/ap fra Buffalo (WHR-HP-G300N). Det er så hér mine problemer starter....

Grundlæggende burde jeg med min "it hobby viden" kunne tage routeren ud af boksen, sætte et kabel fra min fiberboks i WAN porten på min router og taste SSID ind på min pc etc. Der er skam også fint "hul igennem" routeren når jeg bruger et kabel, men når jeg bruger det trådløse net, så siger den:

"The server at www.xxxxxx.com can't be found, because the DNS lookup failed. DNS is the web service that translates a website's name to its internet address. This error is most often caused by having no connection to the internet or a misconfigured network. It can also be caused by an unresponsive DNS server or a firewall preventing Google Chrome from accessing the network."

Jeg er TOTALT blank på hvad jeg skal gøre for at komme videre...

jeg har følgende setup:

Thinkpad T420
XP SP3
Google Chrome browser 13.0.xxx

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede wappa Nybegynder
14. september 2011 - 23:58 #1
prøv at læs her om hvordan du konfigurer din router :
http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c85091/Configuring_WDS_WZR.pdf
Avatar billede billstrom Nybegynder
15. september 2011 - 15:23 #2
Hey..

Ideen er fin, men jeg kan ikke rigtig finde linket mellem mit problem og opsætningen som du har henvist til???

Er det mig som er helt ved siden af?? :-)