Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 20:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en netværksdisk

hej alle hvordan laver jeg en netdisk ???
på min server med windows 7 jeg har går via >start > højerklik  på computer anministrer >diskhåndtering> handling opret virtuel harddisk placering navn (netdisk)
Størrelse 400 gb klikke (ok)  gik i start >computer  tilknyt netværks drev  indtast netværksdrew server  klikkede ok og såvar jeg inde  MEN når  jeg skal ligge en fil ind det kan jeg ikke :(( hvordan kan det være
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. september 2011 - 12:48 #1
Har du tjekket rettighederne på drevet?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 16:58 #2
hej Martin jeg ved ikke hvordan man laver en netdisk ??? jeg prøver diskhåndtering med er det for forkert det jeg gør ???

1 hvordan laver jeg en netdisk ???

se denne her med (diskhåndtering )http://www.it-artikler.dk/2008/05/20/sdan-bruges-diskhndtering/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
16. september 2011 - 19:59 #3
Umiddelbart lyder det til at du har gjort det korrekt.
1: Får du en fejlbesked, når du prøver at lægge en fil over på drevet?
2: Kan du logge ind på serveren og lægge en fil over i mappen (ved godt dette er et lidt tosset spørgsmål)?

Hvis du har oprettet et delt drev, så skal du "mappe" til drevet fra dine lokale enheder. Prøv lige at kigge på dette link:
http://www.itechtalk.com/thread3673.html
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 22:46 #4
skal det vær (new folder)???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. september 2011 - 12:17 #5
Ikke nødvendigvis, men det er nemmest.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 17:23 #6
mit  D drev er væk :(((  jeg har kun lokal disk (c:) MEN ikke

lokal disk(D:)

hvor finner jeg den ??

har kun 2 harddisker  (lokal disk (c:)og et onderlit drev som hedder (Reserveret til systemet)

og på netværket computer server har jeg netværks mappe (users ) som jeg ikke har rettigheder til hjælp
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
18. september 2011 - 10:25 #7
Prøv lige at trykke på start og skriv "diskmgmt.msc"
Så burde du kunne se dine drev. Tjek lige hvordan drevbogstaverne er tildelt samt at den stadig kan se begge dine partitioner.

Hvor mange fysiske diske er der tale om?
At den ene er en lokal disk og den anden er reserveret til systemet betyder jo ikke nødvendigvis at der er tale om 2 fysiske drev.

"og på netværket computer server har jeg netværks mappe (users ) som jeg ikke har rettigheder til hjælp "
Den forstår jeg ikke helt? Kan du uddybe denne?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 19:01 #8
users  ligger inde på delingsmedia i serveren med windows 7 http://wintivity.wigital.net/blog/2009/03/08/setup-configure-small-business-server-2008-vpn/

(serveren kør på lan netværk)

MEN min anden computer kør windows xp home edition og det er en 32 -bit og den kan jeg godt logge op på via delingsmedia

og netværksdrevet  hedder (shardedocs )
har jeg adgang til på alle computer men den kører ikke på serveren (kun på den private hjemmecomputer)  Spørgsmålet lyder på hvordan får jeg shardedocs  drevet  på serven eller hvordan laver jeg et shardedocs  drevet  på serven ????
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. september 2011 - 14:04 #9
Kan du prøve at tegne det, så jeg kan se et billede/tegning?
Prøv venligst at indikere hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.

Hvis du laver en delt mappe med navnet "Shared Docs" på din server og mapper til den fra dine andre maskiner, så burde det være det. Der kræves ikke rigtigt mere.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2011 - 10:53 #11
hej jeg formater pc MEN nu kommer meny

hvor vil du installere windows ???

disk 0 partition 2: (Reserveret til systemet

og disk 0 partition 4(c:)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2011 - 11:06 #12
nu har jeg formater min disk 3

1 disk (disk 0partition 2
2 ikke -allokeret plads på disk 0
3 disk 0 partition 4
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2011 - 19:53 #13
jes nu dur det :-)Users\Public

lek et Svar Martin
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. september 2011 - 17:15 #14
Det var godt at du fik det løst.