Avatar billede nida10ad Nybegynder
12. september 2011 - 12:58 Der er 7 kommentarer

LAN Forbindelse???

Hej

Jeg bor på et kollegie med LAN internetforbindelse, som jeg trækker direkte fra væggen, hvilket har virket fint, indtil for nylig hvor min bærbar computer ikke kan komme på nettet mere. Den kan godt finde LAN forbindelse, og se andre på hjemmenetværket, og min anden bærbar kan sagtens komme på nettet. Har kørt fejlfinding, hvor den siger jeg skal genstarte routeren. Håber I kan hjælpe.
12. september 2011 - 13:10 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede helt83 Nybegynder
12. september 2011 - 13:19 #2
Hej nida10ad

hvilken dns server er din pc sat til?

prøv eventuelt at ændre den til 8.8.8.8 der er googles dns server.

mvh
helt83
Avatar billede nida10ad Nybegynder
12. september 2011 - 15:17 #3
Jeg bruger win 7
Avatar billede nida10ad Nybegynder
12. september 2011 - 15:20 #4
den er sat til automatisk at hente DNS-serveradresse, og når jeg ændre den kan jeg stadig ikke komme på nettet.
Avatar billede helt83 Nybegynder
12. september 2011 - 15:36 #5
Hvilken ip adr får du på den der virker, kontra den der ikke virker.

Er det i samme scope?

Hvad med undernetmaske + standardgateway.

Fjern flueben i TCP/IPv6 under engskaber på netkortet.

mvh
helt83
Avatar billede nida10ad Nybegynder
12. september 2011 - 16:27 #6
ved ikke hvad du mener med scope?  jeg har samme undernetmaske og standardgateway på begge computere, men min ipv4 adresse er forskellige:  Den der ikke virker er - 192.168.24.14
              Den der virker er - 192.168.24.5
Avatar billede nida10ad Nybegynder
12. september 2011 - 17:00 #7
Tak for hjælpen fandt en løsning på det.