Avatar billede larsrgg Nybegynder
11. september 2011 - 20:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC starter ikke

Hej.
Når jeg starter min stationære, så står den på opstartsbilledet, men kommer ikke længere. Nogen der har en ide?
Jeg har prøvet at starte den og trykke på F12/del for at komme til menuen, men der står bare "Please wait" uden at der sker mere.

Jeg går ud fra at det hænger sikkert sammen med at da den skulle starte tidligere i dag, sad stikket ikke ordentlig i og da jeg skubbe det på plads sprang der en gnist.
Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 20:50 #1
En gnist, det lyder ikke godt, men prøv at tage strømstikket helt fra i et par minutter, og prøv så igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 20:50 #2
Prøv at tage strømmen helt fra den.
Tryk så på powerknappen så evt. strømrester bliver brugt.'
Sæt den så til strøm igen, og prøv om den nu vil tænde.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 20:56 #3
"da den skulle starte tidligere i dag, sad stikket ikke ordentlig i og da jeg skubbe det på plads sprang der en gnist."

Det kan være en del af strømforsyningen, som er røget.
Avatar billede larsrgg Nybegynder
11. september 2011 - 21:01 #4
jeg lod den hvile et par minutter. Nu virker den igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 21:07 #5
Så skal du bare have lukket her.
Der bliver lukket ved at acceptere div. svar.

Du fandt selv ud af det, så læg svar og accepter eget svar, så er der lukket.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 21:09 #6
Nå der var du heldig fint nok:)
Avatar billede larsrgg Nybegynder
11. september 2011 - 21:12 #7
Løst. heldigvis
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 21:12 #8
#5
Ja larsrgg må for min skyld gerne beholde point, men bare for en ordens skyld, se #1:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2011 - 21:17 #9
#8

Han lod den bare stå. Dvs. han fulgte ikke vores råd, så det er vel ok :)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 21:24 #10
Bare for lige at vade i det.
Spørger kan ikke starte sin computer, og jeg giver ham dette råd:
En gnist, det lyder ikke godt, men prøv at tage strømstikket helt fra i et par minutter, og prøv så igen.

I #4 fortæller spørger hvilken løsning han brugte:
"jeg lod den hvile et par minutter. Nu virker den igen.

Altså lige netop, hvad jeg havde foreslået:)