Avatar billede Mbweb Nybegynder
11. september 2011 - 09:41 Der er 8 kommentarer

Nogen gode idéer ?

Hej på eksperten!

jeg står i et lille problem, og jeg håbede lidt på at der var nogen som kunne hjælpe mig herinde:)

Jeg står med en server jeg har sat op (windows server) hvor jeg skal have 5-10 websites liggende. jeg har ikke den store erfaring inde for databaser men tænkte at det kunne læres. Mit problem er faktisk at jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den database? jeg skal have adgang til hver site og kunne styrer dem Individual. jeg har ikke den store erfaring med php. Jeg havde fundet programmet MYSQL Workbench. men kan det også godt bruges hvis du skal have flere websites på samme server? jeg laver hjemmesider i Wordpress så kan lidt php.

Ville være dejligt hvis der var nogen som havde nogen råd eller tid til at hjælpe mig. hvis nogen kunne lære mig over skype eller noget kan vi godt finde en timeløn for også :)
Avatar billede majbom Novice
11. september 2011 - 16:57 #1
hvad med den database til hvert domæne/side - som det er på mange af de billige webhoteller?
Avatar billede Mbweb Nybegynder
11. september 2011 - 17:06 #2
Nej har min egen server så det andet har ikke interesse
Avatar billede majbom Novice
11. september 2011 - 19:29 #3
hvad?

det var et forslag til din opsætning
Avatar billede Mbweb Nybegynder
12. september 2011 - 17:59 #4
Hej Splazz - Det må du meget undskylde det var mig som læste det forkert! Hvordan får jeg finger i sådan et ?
Avatar billede majbom Novice
12. september 2011 - 18:11 #5
et hvad?
Avatar billede Mbweb Nybegynder
12. september 2011 - 18:25 #6
Jeg går ud fra at de selv har kodet deres databaser? og det har jeg ikke så stor viden indenfor:(
Avatar billede majbom Novice
12. september 2011 - 18:29 #7
der er nok noget styring, så de ikke skal oprette alt muligt hver gang de får en ny kunde/bruger, men hvis du kun har 10, er det så ikke overkommeligt at oprette databaserne manuelt?
Avatar billede Mbweb Nybegynder
12. september 2011 - 18:30 #8
Nej du har nok ret - men mit problem er lidt at jeg slet ikke ved hvor jeg skal starte henne