Avatar billede wads Nybegynder
10. september 2011 - 18:22 Der er 3 kommentarer

Deling af USB-harddisk på netværk

Hej alle,

Jeg har for nyligt købt en HTPC. Jeg har ikke råd til en NAS-server endnu, derfor er min 1TB eksterne USB 2.0 harddisk sat til PC'en.

Denne USB harddisk vil jeg gerne have mulighed for at kunne tilgå via netværket (Fra en Mac med OS X Lion)

HTPC kører Windows 7 Ultimate.

Jeg har prøvet lidt forskelligt som jeg har fundet via Google. Bl.a. 1. tilføjet/ændret værdier i registreringsdatabasen - uden held. 2. Normal deling via Windows - uden held. 3. Fjernskrivebord - uden held.

Ved 1+2 kan jeg godt se den eksterne, men Finder i Mac giver følgene fejlbesked når jeg prøver at åbne harddisken: "The operation can't be completed because the original item for "Mads 1TB" can't be found."

Fjernskrivebord kunne sagtens virke, problemet er bare, at den ikke logger ind på Administrator-brugeren, men den nye bruger jeg oprettede (remote) - er det muligt at bruge fjernskrivebord hvor man har fulde rettigheder over alle filer på- og tilsluttet computeren.

Den løsning jeg leder efter er i bund og grund at have adgang til USB harddisken uden jeg skal have tændt mit fjernsyn hvor HTPC'en er forbundet til.

Håber nogen kan hjælpe.

Mads
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 19:40 #1
højreklikke på  USB-harddisk drevet  - valg "Egenskaber" - "Deling". valg "avanceret deling" - valgt "Del denne mappe og det med Fjernskrivebord  vis du har en anden computer på dit netværk og den kører windows ... Professionel eller windows ....business eller windows.....ultimate  så kan du MEN ikke home  du kan vis du har en home så kan du bare  Opgradere  den via windows anytime  of det med Fjernskrivebord og så er det  teamviewer http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
(vis det er home den kør )
Avatar billede wads Nybegynder
11. september 2011 - 10:46 #2
Jeg kan ikke finde muligheden "Del denne mappe og del med Fjernskrivebord"
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 10:57 #3
Opsætning af Fjernforbindelse til skrivebord.

http://www.svein.dk/windowsxp/tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp