Avatar billede encorez Nybegynder
09. september 2011 - 23:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flyt filer med batch script

Hej

Jeg har en simpel lille ting jeg vil have lavet men som ikke er så nemt som antaget.

Jeg har en download mappe, D:\download\ hvor jeg gerne vil have flytte alt indholdet (filer og mapper) til en anden mappe, f.eks. d:\test\

Jeg vil blot lave en simpel *.bat fil og jeg kører Windows 7.

Jeg har leget med move, xcopy og del funktioner, men jeg finder ikke lige det på nettet der får det til at virke for mig.

Kan nogen give mig den nemme opskrift?!
Det håber jeg :)
09. september 2011 - 23:47 #1
Prøv dette ->

XCOPY /S /E /V /H /Y D:\Download D:\Test
DEL /F /Q /S D:\Download\.
Avatar billede encorez Nybegynder
10. september 2011 - 14:27 #2
Tak, xcopy delen virker vist fint. Tager både filer i roden, tager mapper og submapper med de filer der ligger i dem.

Men DEL virker ikke helt. Den sletter filerne i roden, samt mapper og sub mapper, men den sletter ikke selve mapperne.
Ved du hvad der skal til for at den også sletter mapperne?
10. september 2011 - 16:23 #3
XCOPY /S /E /V /H /Y D:\Download D:\Test

RMDIR /S /Q D:\Download\
MKDIR D:\Download\
Avatar billede encorez Nybegynder
10. september 2011 - 17:14 #4
Den gjorde tricket. Tak for det :)

Læg et svar som tak
10. september 2011 - 17:16 #5
Ping...