Avatar billede h_s Forsker
08. september 2011 - 20:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne låst formular

Jeg har lavet en formular i Word 2003. Den skal jeg have redigeret i i Word 2007. Hvordan får jeg den låst op?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. september 2011 - 23:20 #1
Åbn formularen.
Klik på fanen Gennemse eller fanen Udvikler.
Klik på "Beskyt dokument". Nu vises ruden "Begræns formatering og redigering".
Klik på "Stop beskyttelse". Hvis du har gemt formularen med et password, bliver du bedt om at indtaste det.

Hvis du skal arbejde videre med nye formularfelter, kan det kun gøres via fanen Udvikler. Det, der var at finde i værktøjslinjen Formularer i Word 2003, findes i fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer > 4. ikon i 2. række ("Ældre funktioner") > øverste række af ikoner.

Sådan får du vist fanen Udvikler, hvis den ikke er vist:
Office-knappen > Word-indstillinger > kategorien Populær > Vis fanen Udvikler på båndet.
Avatar billede h_s Forsker
11. september 2011 - 17:23 #2
Jeg fåe ikke mulighed for at Klikke på "Stop beskyttelse".

Jeg har mulighed for Begræns korrekturindstillinger og begræns tilladelse!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. september 2011 - 19:56 #3
Har du fulgt det trin, jeg forklarede? Jeg kan ikke få dine betegnelser til at passe med det, jeg ser i Word 2007. Hvis dokumentet er beskyttet som formular, vises "Stop beskyttelse" som en knap nederst i ruden "Begræns formatering og redigering". Det lyder til, at du beskriver en anden form for beskyttelse. Har du søgt i hjælp (F1) efter information?
Avatar billede h_s Forsker
14. september 2011 - 19:26 #4
Så fandt jeg årsagen - Jeg klikkede på Begræns Formatering og redigering.
Så fik jeg at vide dokumentet var beskyttet mod utilsigtet formatering og redigering. Her var der en knap der hedder STOP beskyttelse!
Så Lene smid et svar og Tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. september 2011 - 00:06 #5
Velbekomme. Godt at det lykkedes :-)