Avatar billede sskbikeman Nybegynder
08. september 2011 - 10:06 Der er 2 kommentarer

problem kun med trådløst netværk på lenovo SL 510

jeg har en nu 1 år gammel Lenovo som fungerer ok på fastnet med kabel, men som hurtigt bliver umanerligt langsom på det trådløse netværk. jeg har haft den til rep hos lenovo 2 gange, som sidste gang udskiftede trådløse netværkskort og tjekkede den igennem. de andre bærbare pc herhjemme virker fint på telenor/zyxel(zyxel p660hw-01) arbejdsrouter, bare ikke min lenovo. nu har jeg haft den med to andre steder hvor det trådløse netværk virker fint på den, bare ikke herhjemme. har snakket med telenor som ikke kan se der er noget galt med forbindelsen ind i huset og router. men hvad søren kan jeg gøre før min kone river hovedet af mig;o)
den har windows 7 og office 2007
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 13:19 #1
Det kan være stærk trafik på netop den kanal din router er sat til.

Prøv at undersøge det med inSSIDer
Det er kort fortalt, et program der viser den trådløse trafik i nærheden.
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,80971/description.html

Hvis du har en Android mobil, så prøv med Wifi Analyzer fra FARPROC
Den findes på android market.
Avatar billede sskbikeman Nybegynder
08. september 2011 - 13:38 #2
tak for hurtigt svar, vi har dog sørget for at kanalen er lidt brugt af naboerne,og desuden så virker de andre bærbare fint.