Opnå forbindelse fra hjemmet til en netværksprinter på arbejdspladsen
Hej EksperterVi har en netværksprinter/kopimaskine på arbejdet, som jeg er administrator over. Jeg ønsker at kunne tilgå denne printer hjemmefra. Samt at give andre ansatte mulighed for det samme.
Hvordan er det lige jeg gør det?
Jeg bruger i øvrigt Win7 x64
Jeg skal åbne for arbejdets router til kopimaskinens ip på en port. Skal det være port 80?
Hjemmefra skal jeg tilføje en ny printer og vælge netværksprinter.
Da arbejdsprinteren ligger uden for mit privat LAN, vælger jeg at muligheden: "At printeren ikke er på listen" hvorved en menu med flere valg dukker op.
Her går jeg ud fra at jeg skal vælge "add a printer using a TCP/IP adress or hostname.
Her er jeg i tvivl om hvordan jeg skal angive de følgende ting:
Device type: Kan sættes til autodetect, TCP/IP device eller web service device. Men hvilken er bedst?
Jeg skal angive ip adressen eller hostname: Det er arbejdets ip + noget der viser hen til printeren. Men jeg er ikke sikker på hvordan stien angives korrekt.
Portnavnet bliver automatisk det samme som jeg skriver i ovenstående.
Jeg har drivere til kopimaskinen på min hjemmePC
Er der nogen, der kan hjælpe med min problemstilling?