Avatar billede lone_a_p Praktikant
01. september 2011 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slette automatisk lock table

Kære eksperter,

Jeg har tidligere kunnet ændre en variabel i mysql, således at tabellerne ikke automatisk blev låst ved en forespørgsel.

Jeg kan ikke finde denne variabel igen, så jeg håber, at der er nogen herinde, der kender til denne?

Mine tabeller er MYISAM

Mvh Lone
Avatar billede majbom Novice
01. september 2011 - 21:03 #1
nu har jeg kun lige læst de første par linjer, men jeg synes det ser ud til at man skal vælge det for den enkelte session, hvis man vil låse tabellerne

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/lock-tables.html
Avatar billede lone_a_p Praktikant
01. september 2011 - 21:07 #2
Der skulle gerne være en eller anden variabel der styrer "autolocks". Jeg bruger ikke "LOCK TABLE ..." men alligevel får jeg tal ud for Table_locks_immediate og Table_locks_waited.

Så der må være et eller andet der låser tabellerne uden jeg beder den om det?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
01. september 2011 - 22:05 #3
Eller hvilken setting kan jeg ellers forveksle dette med? Det var noget som hjalp på performance.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. juni 2012 - 21:45 #4
lukket
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. juni 2012 - 21:45 #5
...