Avatar billede XAWIR Nybegynder
01. september 2011 - 13:16 Der er 3 kommentarer

Name resolution over VPN

Hej
Jeg har forsøgt at lave en PPTP og en IPSec VPN tunnel til min server, begge dele kører perfekt!

(Ikke kørende samtidig)

Problemet er blot at hvis jeg forsøger at mappe et drev eller bevæge mig ind på en af serverens netværksstier er det kun muligt hvis jeg bruger \\IP

\\servernavn ... virker ikke

Har tænkt om det kunne skyldes mangel på DNS opsætning (internt)

Har derfor lavet en A record der peger fra intern ip adresse til servernavnet dog uden held!

Har også forsøgt at deaktivere Windows Firewall for at være sikker på det ikke er den der spærrer for forespørgsler (uden held)

Håber der er nogen der kan give et bud på hvad der er galt!
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. september 2011 - 13:21 #1
Jeg plejer at løse det via WINS
Avatar billede XAWIR Nybegynder
02. september 2011 - 14:50 #2
Hej vistodk

Hvad ville du sætte op med WINS, en static mapping eller ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. september 2011 - 20:32 #3
- Installere en wins service på din servers netværk
- På din client taster du WINS serverens IP adresse ind under tcp-ip netværksinstillinger

Når din client så forbinder sig remote, og laver et navneopslag, så spørger den først WINS serverns IP adresse, inden den bruger dens DNS.

Det er en lidt "gammeldags" måde at gøre det på, men det virker hver eneste gang.