Avatar billede sisemen Nybegynder
31. august 2011 - 23:43 Der er 1 kommentar

Genvej til ligning i Word 2011 til Mac

Jeg har behov for en tastaturgenvej til funktionen "Ligning" i Word 2011 til Mac. Funktionen findes i menuen "Indsæt" og i "ribbon'et" der hedder "Dokumentelementer" - men da funktionen vil blive brugt ekstremt meget fremover, vil det være lækkert at få en tastaturgenvej til den.
Indtil videre har jeg ikke fundet noget der dur, men har fundet den gamle funktion "Equation" eller hvad den nu hed, inde under tastaturgenveje. Den findes under kategorien "Indsæt" og så er det kommandoen der hedder "IndsætLigning" jeg har brugt - og det er som sagt ikke den jeg vil have, jeg vil have den nye indlejrede ligningsfunktion. Selvfølgelig har jeg prøvet mange andre kommandoer, men de har slet ikke virket for mig - så det er jo nok ikke de rigtige jeg har valgt :)

Jeg håber der er nogen den kan vil hjælpe mig med at løse problemet, hvis det da kan løses...

På forhånd tak, Kenneth
Avatar billede tjp Mester
01. september 2011 - 10:46 #1
Tja, i Windows kan man bare højreklikke ikonet og vælge 'Føj til værktøjslinjen Hurtig adgang.. jeg ved ikke lige hvordan man gør tilsvarende i Mac.
Og hvis man holder musen henover ikonet et stykke tid kommer en hjælpe-pop up startende med 'Ligning(Alt+=)', altså genvejen i Windows er 'Alt + Shift + 0' . Måske gør den det samme i Mac?