Avatar billede mashal2011 Nybegynder
29. august 2011 - 20:30 Der er 7 kommentarer

Trådløst blev forsvundet

Jeg forsøger hermed igen at finde en løsning...
Problemet er med trådløst netværk, som blev væk efter skærmen blev først "freezed" og der var efterfølgende kørt Spotmau.

Bærbar, Acer Aspire 9300, Windows XP, SP2.

Ikonen nederst siger "der blev fundet trådløse netværk", ved højere-klik kommer der "Der blev ikke fundet nogen..."

I Enhedshåndtering under Netværkskort kan jeg se:
Broadcom 802.11g,
NVIDIA nForce Networking Controller
NVIDIA Network Bus Enumerator. Alt er aktiveret.

Mangler der noget til at etablere trådløs forbindelse til bredbånd derhjemme?
Avatar billede jebo Novice
31. august 2011 - 04:11 #1
Prøv at "genstarte" dit netkort:

Start / Kør / cmd /
ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew

Hvilken trådløs router har du ?

Prøv at tage strømmen fra routeren - vent 1 minut / tænd router på ny / kan du nu oprette forbindelse til routeren ?
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
31. august 2011 - 08:43 #2
Hvad skal jeg skrive i feltet "Åbn"?
Har skrevet "cmd", der kom et sort vindue C.Windows/system32/cmd.exe. Hvad skal jeg skrive der? Jeg har skrevet "ipconfig" og så klikket på "enter", så kan jeg ihvertfald se, at Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse, medie tilstand - mediet afbrudt.
Har skrevet " all ipconfig", det blev ikke genkendt,resten er heller ikke genkendt.

Routeren fejler ikke noget, der stationær og en anden bærbar har forbindelsen.
Avatar billede jebo Novice
31. august 2011 - 08:56 #3
Når du har åbnet et "dos"-vindue (start / kør / cmd / enter), står markøren og venter på dit input.
Skriv nu "ipconfig /all" og tryk på enter
Du får nu nogle informationer omkring dit netkort og din forbindelse til netværket.
Herefter skriver du "ipconfig /release" og trykker på enter.
Du får nu besked om, at dit netkort er deaktiveret.
Skriv nu "ipconfig /renew" og tryk på enter.
PC'en vil nu forsøge at etablere forbindelse mellem din trådløse router og dit netkort.
Får du besked om, at netkortet er deaktiveret, skal du ind på kontrolpanel / netværk og finde din trådløse forbindelse. Højreklik på ikonet og vælg "aktiver" og tryk OK.
PC'en forsøger herefter at aktivere netkortet og etablere forbindelse til routeren.
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
31. august 2011 - 10:26 #4
Efter ipconfig/release får jeg besked om mediet afbrudt /trådløst netværk).
Når jeg på netværksforbindelse/trådløs forbindelse, står der, at den ikke er tilsluttet. ved højre klik kan man kun vælge at "deaktiver". Så er den aktiveret, men ikke tilsluttet??? Kan det være det? Der er stadig ingen tilgængelige trådløse netværk, der findes...
Avatar billede jebo Novice
31. august 2011 - 11:05 #5
Har du prøvet at klikke på "deaktiver" ? Hvis ikke, vil jeg anbefale dig at gøre det. Når det er sket, får du sandsynligvis mulighed for at "aktivere" netkortet igen. Det burde give pc'en mulighed for at se det trådløse netværk og logge på det.
Prøv det af og giv en ny melding.
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
31. august 2011 - 12:49 #6
Har prøvet. Har også lige installeret Asus wireless-N adapter. Det samme billede, aktiveret, men ikke tilsluttet ifl."netværksforbindelser". Det siger, at Windows ikke kan konfigurere denne trådløse forbindelse...
Windows kan åbenbart ikke tilslutte eller konfigurer automatisk? noget trådløst netværk efter jeg har kørt Windows recovery med Spotmau...
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 22:50 #7
Jeg aner ikke hvad SpotMau gør, så det kan være svært at sige hvad det har "forsøgt" at reparere.

Det lyder dog som om driveren til dine trådløse netkort er sat op til at benytte det af producenten udviklede program til styring af netkortet og ikke det program, der er indbygget i Windows.