Avatar billede MRC60 Nybegynder
29. august 2011 - 20:18 Der er 2 kommentarer

Ugyldig produktkode til XP home edition

Hej

Har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med:

PC: Compaq Mini 100c 1011so
OS: Microsoft Windows XP home edition, service pack 3

PC gik ned med virus og kunne ikke fixes med sys gendannelse på nogen måde. Fik tilsendt et recovery kit som blev installeret. alt ok med 30 dages trial, MEN så kom jeg til aktivering af XP og der er jeg kørt fast. Produktnøglen var slidt væk af papirlappen på undersiden af PC. Expert og Compaq har ikke registreret konfiguration af HW/SW. Efter megen ping-pong mellem MS og Compaq (HP) fik jeg fisket produktnøgle ud af PC med Key-finder. Men den afviste XP som ugyldig - MS kunne efterfølgende fortælle at det var en "ulovlig" key som blev heftigt brugt i Rusland og Skandinavien og kunne ikke hjælpe. Efter 3 samtaler med kundeserv hos HP uden problemet er blevet løst skal jeg give mine visa-dankort oplysninger og betale for at komme videre til en tekniker, uden nogen garanti for hjælp der dur.
Jeg har spurgt om ikke bare jeg kan købe en ny licens/produkt nøgle, uden positivt svar.

Kan det passe at jeg bare skal smide en velfungerende PC i skraldespanden, eller er der nogle gode bud på hvad jeg skal gøre?

Mvh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 20:37 #1
Prøv at læse din interne post. Foroven ved dit brugernavn til højre.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 23:48 #2
Der er noget som undre mig. Du har fået tilsendt en Recovery. Det er da noget som ikke kræver aktivering. Det er en Recovery af den windows, som var installeret på computeren, da den blev købt. En Recovery består jo heller ikke bare af windows, men indeholder en masse prøveprogrammer, som producenten tjener penge på at spamme en Recovery med. Der er da noget galt når der står 30 dages trial.
Nu ved jeg jo ikke hvad du bruger din computer til, men har du tænkt på den gratis Ubuntu Linux? http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download