Avatar billede MRC60 Nybegynder
29. august 2011 - 19:57 Der er 2 kommentarer

Produktkode til Windows XP

Hej

Har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med:

PC: Compaq Mini 100c 1011so

PC gik ned med virus og kunne ikke fixes med sys gendannelse på nogen måde. Fik tilsendt et recovery kit som blev installeret. alt ok med 30 dages trial, MEN så kom jeg til aktivering af XP og der er jeg kørt fast. Produktnøglen var slidt væk af papirlappen på undersiden af PC. Expert og Compaq har ikke registreret konfiguration af HW/SW. Efter megen ping-pong mellem MS og Compaq (HP) fik jeg fisket produktnøgle ud af PC med Key-finder. Men den afviste XP som ugyldig - MS kunne efterfølgende fortælle at det var en "ulovlig" key som blev heftigt brugt i Rusland og Skandinavien og kunne ikke hjælpe. Efter 3 samtaler med kundeserv hos HP uden problemet er blevet løst skal jeg give mine visa-dankort oplysninger og betale for at komme videre til en tekniker, uden nogen garanti for hjælp der dur.
Jeg har spurgt om ikke bare jeg kan købe en ny licens/produkt nøgle, uden positivt svar.

Kan det passe at jeg bare skal smide en velfungerende PC i skraldespanden, eller er der nogle gode bud på hvad jeg skal gøre?

Mvh
Michael
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 20:02 #1
Velkommen til eksperten.dk :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP .
Husk at gennemgå dit spørgsmål for manglende oplysninger, såsom styresystem, bærbar/stationær m.m. (jo flere oplysninger jo bedre!)
.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker dette spørgsmål først. Se her hvordan: www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2011 - 20:30 #2
Husk at lukke her.