Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 20:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme sendte mails på server

Hej

Har som mnange andre efterhånden både en mobil og en computer hvor der kan sendes mails fra.

Problemet er at når jeg sender en mail fra mobilen bliver de ikke gemt på serveren hos min udbyder (one.com). Derved kan jeg ikke se dem når jeg tænder for computeren.

Lidt det samme gør sig gældende den anden vej, men computeren gemmer dem godt nok, men jeg kan ikke se dem på mobilen i sendt post.

Mit mailprogram er Thunderbird og jeg bruger Googlemail til at synkronisere med. Så her i nok gættet min mobil er med Androidstyresystem ;-)

Findes der en mulighed for at det kan lade sig gøre.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2011 - 20:40 #1
du tager en gmail-konto, og sender din alm mail via denne.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 21:10 #2
Jo det har jeg jo sat op og det virker fint.

Problemet er at jeg ikke kan se de mails jeg sender på PC på telefonen, og omvendt.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2011 - 10:04 #3
hvis du kan ændre kontotypen fra pop3 til imap, så bliver data på serveren (du slipper for at synkronisere). Min udbyder (web10) kan imap-konti, og thunderbird foreslår det automatisk når den søger efter konto under opsætning.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 21:50 #4
Ja jeg kan godt lave en imap på Tunderbird, men den siger det er usikker da den ikke sender adgangskoden med......betyder det noget ???

Og hvad med min telefon, kan se jeg køre direkte på mn udbyder ikke Google som jeg vist først fik dig blidt ind.

Jeg skal lige se hvis jeg sender fra min tlf om det så kommer i Thunderbird sendt post.......
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2011 - 10:10 #5
jeg har i hvert fald ikke andre idéer, så håber det virker.
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 19:22 #6
Det er ikke nok at have en IMAP-server.
IMAP kører på den indgående server, mens den udgående server stadigvæk er SMTP.

Der er nogle få SMTP-servere, der kan sættes op til at også at sende til en bestemt IMAP-server, men det er sjældent at de udbydes til private kunder.

Dette er en af grundene til at så mange virksomheder idag benytter Exchange servere.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2011 - 22:10 #7
Dette er et svar