Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dos script i VBA

jeg har et bat fil der kører følgende dos script:

cd "1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase"
cd "billeder"
Dir > C:\ImagePath\ImagePath.txt /s /b

resultatet er en textfil der indeholder:

Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007008392p.jpg
Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007061304p.jpg
Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007061328p.jpg
Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007061434p.jpg
Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007093695g.jpg
Y:\1. Assets - jpg billeder fra SL billeddatabase\Billeder\3M\SZ4\0054007093701g.jpg

kan man ikke via VBA få et script der laver det samme så jeg ikke skal via en gammel batfil for at få det til. det skal bare ligges i en tabel der hedder Tbl_billedreferencer i databasen.
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:13 #1
svar
24. august 2011 - 11:19 #2
Hvor meget vba kan du?

Du burde kunne noget i retning af dette

Sub test()
    Dim SourceFolderName As String
    Dim FSO, SourceFolder, FileItem
    SourceFolderName = "C:\"
    Set FSO = New Scripting.FileSystemObject
    Set SourceFolder = FSO.GetFolder(SourceFolderName)
    For Each FileItem In SourceFolder.Files
        MsgBox FileItem.Name
        ' Det er her du skal gemme informationerne i en tabel...
    Next FileItem
End Sub

Og for at få koden til at køre skal du oprette reference til Microsoft Scripting Runtime
24. august 2011 - 11:19 #3
Hvad sker der?
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:22 #4
jeg var ved at rydde op i gamle spørgsmål sideløbende med at jeg opretettede dette hvorfr jeg hllere måtte lukke dette igen :-)

lad os bare køre den færdig her og så kan jeg give dig point på det andet spørgsmål som er åben :
http://www.eksperten.dk/spm/939218
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:25 #5
kunne du ikke lave scriptet komplet for en god ordens skyld.
jeg har lavet referencerne i VBA til scripting
24. august 2011 - 11:27 #6
Jeg kender ikke strukturen i din tabel, men du kan se, hvordan man opretter en post i en tabel her

http://www.it-fjernundervisning.dk/Access_VBA/Datastyring/Opret_post.aspx
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:27 #7
der skal vel også en loop fætter ind da den ellers kun tager den første fil den møder. der er ligledes flere niveauer i menustrukturen
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 11:28 #8
jeg ville bare bruge en insert into kommando som udgangspunkt, idet tabellen resettes hver gang enden scriptet køres.
Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2011 - 13:25 #9
hvad sker der ?