Avatar billede KellG Nybegynder
23. august 2011 - 19:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse fra PC til TV

Jeg ville gerne kunne browse på internettet via mit TV i stuen. Desværre står min PC (Win7) i et andet værelse og jeg er ikke interesseret i at skulle trække lange HDMI ledninger. Jeg håber at jeg kan få en trådløs forbindelse sat op, måske via mit WiFi netværk eller DLNA som mit splinternye Samsung TV har. Jeg kan allerede se film på TV'et fra min PC via DLNA og det må da være muligt at kunne få hele nettet op på skærmens 50 tommer. Jeg har læst lidt om et produkt der hedder EZView som siger de kan gøre det, men kan det ikke lade sig gøre uden at jeg skal investere i ny hardware ?

Mvh
Kell
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2011 - 21:29 #1
Nu ved jeg ikke, men vil du bruge det til spil os?
Avatar billede KellG Nybegynder
23. august 2011 - 22:32 #2
Tak for din interesse

Det kunne da være rart at kunne spille mit World of Warcraft på den store skærm men det er nu primært for at kunne se sites som Hulu, Comedy Central, BBC o.lign. vha. min VPN forbindelse, jeg tænker på.

Kell
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2011 - 22:37 #3
Så vil jeg sige HDMI, sørg for guldbelagt, grundet er hvis du overhovedet overvejer spil, så er kabling det bedste som er muligt så vidt jeg ved på følgende område..
Avatar billede KellG Nybegynder
24. august 2011 - 14:10 #4
Hvis jeg forstår dig ret så mener du trådløs HDMI - alm kabler er jeg ikke interesseret i.
Det kræver dog en investering i hardware for ca. 1300 kr og det er lidt dyrt for hvad der "bare" er et slags kabel. Jeg ville som sagt gerne kunne gøre det uden yderligere hardware og fx bruge DLNA elller WiFi nettet..
Jeg har fået VLC player til at streame min desktop (det er en indbygget feature) og har forsøgt med Tversity til at sende til TV'et men det virker ikke rigtigt,  TV'et viser ikke billedet, jeg ved ikke hvorfor.
Har du andre lignende ideer ?

Kell
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2011 - 18:01 #5
Altså der findes trådløs hdmi, men det koster mere:

http://www.av-connection.dk/?ML=1578

men jeg vil så os tro det kan klare spil, jeg kan dog ikke svare på det, men det du ønsker er en teknologi som er meget ny stadigvæk efter min mening og derfor er det dyrer... Jeg kan intet garantere for efter min mening så prøver du og have mel i munden mens du vil puste.. men hvis penge ikke er et problem jamen så er det muligt nok, men det koster som sagt endnu mest pga det er nyt, men os fordi det kører på en høj frekvens (5 Ghz trådløs) alm routere kører med 2.4 Ghz mens nogle kører med 5 Ghz som jeg selv benytter
Avatar billede KellG Nybegynder
24. august 2011 - 19:31 #6
Tak - jeg kender godt trådløs HDMI og er klar over at det er dyrt og det var derfor at jeg ville høre om der er nogen som kender en anden måde at gøre det på vha fx DNLA.
Men tak for forsøget.

Kell
Avatar billede foodear Praktikant
27. august 2011 - 11:53 #7
Avatar billede foodear Praktikant
27. august 2011 - 11:54 #8
Avatar billede KellG Nybegynder
27. august 2011 - 14:25 #9
Tak den kender jeg godt - men jeg havde som sagt håbet at kunne gøre det uden ny hardware men må konstatere at det nok ikke kan lade sig gøre, så jeg lukker tråden.

Kell
Avatar billede KellG Nybegynder
07. september 2011 - 10:39 #10
Jeg lukker tråden da jeg desværre ikke fik svar på mit spørgsmål.

Kell