Avatar billede mashal2011 Nybegynder
23. august 2011 - 14:57 Der er 12 kommentarer

trådløs netværk blev ikke fundet...

jeg er langt fra ar være eksperten...bare en "dumme kvinde"...har leget godt og grundigt med min bærbar i 2 dage...nu giver jeg op! Det er AcerAspire9300 og det startede med at ikoner på skrivebord blev inaktive. Jeg har kørt Spotmau, boot-agtigt noget, nu åbnes det godt undtagen internet. Og det siger noget kryptisk som "16-bitMS-DOS-undersystem C:/WINDOWS/system32/command.com NTVDM CPU'en har fundet en ugyldig instrruktion CS:8100 IP28dcOP.ff ff0040ff..."
Når jeg højereklikker på trådløsnetværk er der ikke noget at vælge fra, "der blev ikke fundet i nærheden"..Det virker udmærket på andre pc'er (bredbånd).
Help me, pleeaase....
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. august 2011 - 15:02 #1
Citat fra  en anden tråd men evig aktuel!
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Så ser vi videre derfra? Det er lidt nemmere da vi så kan lede dig til den rigtige løsning.
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
23. august 2011 - 15:33 #2
XP professional Version2002 service pack2, tak.
23. august 2011 - 16:20 #3
Psssst: Du mener vel XP med ServicePack3 ???
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
23. august 2011 - 16:46 #4
der står service pack2
23. august 2011 - 16:56 #5
Så er du MEGET bagud mht. diverse XP (Sikkerheds)opdateringer!!! Incl. MANGE efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate !!!

Kan godt forestille mig at der er kommet noget 'snavs'/'utøj' på dit system !

Hvilken seriøst Sikkerhedsprogram kører du med ?
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
23. august 2011 - 18:24 #6
Det kan godt være, da pc'en var brugt af et barn i de sidste 1,5 år. Der var Avast før, nu er den død...
23. august 2011 - 21:42 #7
Uha *S* ...

---

Der skal en del til, for at få den på dupperne igen...

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

---
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
24. august 2011 - 21:38 #8
Har ikke afprøvet det endnu, men mange tak for de mange forslag.
Og så har jeg lige en trist historie om en anden bærbar. Den købte jeg brugt og så efter kun 13 dage blev skærmen helt sort. It-folk har vurderet, at bundkortet må være defekt, og så lå den stille siden december måned. For to dage siden, har jeg prøvet at starte den, og så virkede den lige pludseligt! Og det har den da gjort i hele 2 dage...nu er der sort skærm igen, så sort som natten i Egypten, så er det bare dybt god nat igen...lyrik, epik og drama.

Hvad tyder det på? Jeg er bare nysgerrig...hvis bundkortet var defekt, så ville den ikke starte pludseligt om et halvt års tid?
24. august 2011 - 22:05 #9
... periodisk!!!

---

Hvad med #7 ???

PS: Jeg har skrevet til dig !!!
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
25. august 2011 - 19:34 #10
#7 hjælper ikke...skærmen er sort...
25. august 2011 - 19:40 #11
PS: Jeg har skrevet til dig !!!
Avatar billede mashal2011 Nybegynder
25. august 2011 - 21:44 #12
Ccleaner duer ikke til noget, fik ikke adgdang til internettet ud af det. Har kørt det også på en anden pc, den bliver ikke engang hurtigere af det...
Kan stadig ikke kobles til bredbånd...Malware scanning har ikke vist nogen inficerede filer...