Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 20:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Netværkscontroller

Hej allsammen. Er ny på siden, og håber på at jeg kan få noget hjælp..

Jeg har en medion laptop, men jeg kan ikke gå på trådløst netværk.
Mit netværkskort er: Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0), og under enhedshåndtering er der et gultudråbstegn. Jeg har søgt efter en driveroopdatering, men den fandt ikke nogen. Er der nogen det kan hjælpe mig med hvad hvad jeg kan gøre for at komme på trådløst netværk, evt. hvor jeg kan finde en driver eller nogen der ved hvad der er galt?

Mvh Dariovich
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 20:46 #1
Har den virket før ?

Hvis ja, så gå i enhedshåndtering og h-klik på netkortet med udråbstegnet og vælg fjern
genstart maskinen og lad den installere igen.

Hvis ikke, så find MSN nummer på maskinen og sæt det herind og downlod den korrekte driver http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2011 - 20:46 #2
Prøv Slimdrivers:
  http://www.driverupdate.net/

Husk når du stiller spørgsmål herinde at oplyse hvilket system du sidder ved.
18. august 2011 - 20:49 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 20:59 #4
Det er under vista. Det har virket før..
Jeg har ikke brugt computeren i 3 måneder ca., men gendannede den så i går, og nu virker det så ikke.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:05 #5
men gendannede den så i går

Hvordan ? -
med vista dvd ? - hvis ja, så skal du have installeret alle driverne igen.
Måske har du en medfølgende driver cd til maskinen, ellers gå på
http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 21:22 #6
Det gjorde jeg med en vista dvd, ja.
Har desværre ingen driver cd. Så  jeg skal bare gå ind på den side du linker til?
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 21:26 #7
Hvilke drivere skal jeg hente?
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:31 #8
Ja, du skal ind på den side jeg linker til, for at få alle drivene der passer og tilhører din maskine.
Derinde kan du også se, hvor du f.eks finder MSN nummeret (Medïon Serie Nummer)på maskinen. Når du har det, så sæt det ind i feltet og den finder de korrkte drivere.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:36 #9
Hvilke drivere skal jeg hente?
Du skal som minimum hente de drivere, som har gule udråbsteg i enhedshåndtering.
Hvis du IKKE har kunne kommet på nettet og windows update og derigennem have fået nogle drivere updats, så skal du faktisk installere alle drivere der har med chipset, Grafik, Lyd, Lan, Wireless at gøre.
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 21:46 #10
Men hvordan installere jeg dem? Gør de selv det når jeg køre dem`??
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 21:49 #11
Når jeg åbner dem kommer der noget op der hedder "squeez self extractor", så hvor skal jeg extracte det til?
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:53 #12
Du skal downloade dem først, enten til en USB pin eller direkte ned på harddisken.

Opret en mappe på harddisken og kald den "drivere"
Når du så ligge de forskellige drivere ind i den mappe, så opret en mappe til hver enkelt driver og giv den navn - grafik - lyd - Lan - wireless osv. - Det er nemlig nemmest at overskue for dig på denne måde.
Når du har alle drivene downloadet i mappen Drivere, så går du ind i hver enkelt mappe deri og køre setup eller den .exe der er deri.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:55 #13
så hvor skal jeg extracte det til?
Til de oprettede mapper med deres navn, som jeg lige har skrevet om.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:58 #14
Er på vej i seng, skal tidlig op imorgen, men jeg vil kigge herind i morgen og se om du evt. har problemer - ellers er der nok andre der kan hjælpe dig videre iaften.
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 22:10 #15
Det hjalp. Mange tak!!
Avatar billede dariovich Nybegynder
18. august 2011 - 22:16 #16
hvordan giver jeg point?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2011 - 22:38 #17
Når haverslev vender tilbage i morgen lægger han et "svar", som du kan bruge til at give ha, point og lukke tråden.
Ps Du skal ikke selv lægge svar, som er beregnet til pointgivning og løsninger. Der ken kun uddeles point til indlæg hvor svar er lagt (gul prik).
Pas nu på du ikke kommer til at acceptere dit eget svar.
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2011 - 12:40 #18
Godt det virker, hermed mit svar.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1