Avatar billede Handygirl Nybegynder
17. august 2011 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kunstig mavesyre

Hej.
Jeg vil vise nogle skoleelever, hvordan vores mavesyre nedbryder det kød vi spiser.
Er der mon nogen som kender til et alternativ til ægte mavesyre, som jeg kunne bruge i forsøget.
Go dag
Handygirl
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2011 - 22:33 #1
http://da.wikipedia.org/wiki/Mavesyre forklarer hvad den bestaar af
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2011 - 22:34 #2
Saltsyre!

Men jeg ville være meget, meget, meget, forsigtig med at bruge det. Skolen vil måske endda ikke tillade det :-)
Avatar billede Handygirl Nybegynder
18. august 2011 - 19:25 #3
Ja den består af saltsyre og Peptin. Men netop fordi det er temmelig kradse sager, søger jeg efter et kunstigt produkt som var mindre farligt ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2011 - 00:03 #4
Det er jo et andet spoergsmaal end det stillede.