Avatar billede oppes Seniormester
17. august 2011 - 12:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

dvd på harddisk

jeg så et program som man kan bruge at gemme hele DVD på hd.
Det er nemlig sådan at min gamle pc med xp kan ikke spele DVD mere så ville jeg kopiere DVD (komputer for alle) og gemme den på externt hd- med hjælp af den nyere komputer med win 7- og så kunde jeg måske installere nogle programmer på komputeren med XP, fra den externt HD. Kan det gøres sådan? eller hvordan?
Avatar billede oppes Seniormester
17. august 2011 - 13:00 #1
kan bare ikke huske hvad den program hedde. Det var på n komputer for alle DVD.
17. august 2011 - 13:16 #2
... hvis det bare er en ren DATA DVD, så bare copy hele baduljen over på den extern HD i en dertil oprettet mappe (så du ka' finde det igen *S*)...
Avatar billede JCC_1973 Nybegynder
17. august 2011 - 14:51 #4
Handbrake er en mulighed, det er gratis, alternativt kan du bruge Blindwriter, det koster dog lidt....Blindwriter kan også rippe Blu-ray
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2011 - 15:52 #5
Jeg bruger DvdFab Platinium 4 (købe program ca 4 år gammelt)
Her er et link til de nyere programmer:
http://www.dvdfab.com/
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2011 - 19:35 #6
Man kan også blot kopiere.
Har lige testet, for blev helt i tvivl nu alle indlæg omhandler rip af DVD...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2011 - 19:35 #7
Kopiere direkte i stifinder altså.
Avatar billede oppes Seniormester
17. august 2011 - 19:53 #8
John_stigers : Jeg prøver det. Kommer tilbage i morgen.
23. august 2011 - 17:10 #9
(Er det blevet 'i morgen' nu ?)
Avatar billede oppes Seniormester
23. august 2011 - 19:07 #10
Ja, ja  det er morgen nu . ogn jeg fandt dert program som jeg efterlyste det er:DAEMON TOOLS
Så mproblem blev løst på den mode det var på Komputer for alle Nr. 11-2011
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 02:01 #11
kommer der flere svar eller skal jeg acceptere min egen? Vi skal få dette lukket!
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 02:08 #12
jeg svarer
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 02:09 #13
Tak til alle som har brugt tid og delet viden. SVAR ellers tar pointerne selv.
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 02:10 #14
svar
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 02:10 #15
ok
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 09:53 #16
kom med svar
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2011 - 13:32 #17
Nu er der jo nogle af os der har et arbejde vi også passer, så det er måske ikke helt fair at man beder om svar midt om natten (når vi sover) og lukker spørgsmålet kl 10 om formiddagen når vi er på arbejde. Der bliver ikke givet mange chancer for at reagere på det.
Tænk på det til en anden gang du vil afslutte tråd.
Avatar billede oppes Seniormester
09. september 2011 - 19:22 #18
ja det er rigtigt nok men jeg har ju skrivet allerede 23 august at problem er løst og det var sådan set mig selv som fandt den program som jeg efterlyste. Men tak for tipset så ved jeg det næste gang.Skal nok vente lidt længere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2011 - 19:33 #19
Problemet er blot at Daemon Tools blot er et emuleringsprogram.
Du efterlyser et program der kan lægge DVD ind på harddisk.
Dette gør Daemon Tools ikke.

Løsninger fik du 5 af inden d. 23/8.
Avatar billede oppes Seniormester
10. september 2011 - 11:25 #20
jeg ved det ikke men det er som om det laver en virtuel partition eller?
Avatar billede oppes Seniormester
10. september 2011 - 11:26 #21
Jerg kan godt give pointerne tilbage og dele dem med andre i mellem , men hvordan kan det gøres? ved jeg ikke. Alle kan vel gøre fejl!?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2011 - 15:17 #22
Ja Damon Tools laver et virtuelt drev, hvor du kan overføre dvd's filer og køre det som et almindeligt cd rom drev. Andet gør det ikke.
For min skyld behøver du ikke give point tilobage, du skal bare lige være opmærksom på, at hvis du vil uddele point til hjælpere i tråden skal du bede om svar, så de hjælperne kan reagere på det. Og så skal svarene nok komme.
Jeg afmelder overvågning af tråden her.
Avatar billede oppes Seniormester
11. september 2011 - 09:17 #23
ok. har noteret.