Avatar billede aleq Juniormester
12. august 2011 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

404 Not Found nginx fejl, når besøger Google

Hej

Det drejer sig om en Windows XP, tilsluttet med trådløs netværk, som ikke kan komme på www.google.com ...det gælder flere browsere: Mozilla, Chrome og Internet Explorer.

En anden maskine på det samme netværk har ingen problemer.

Maskinen med problemet kan heller ikke komme på google.dk, google.se, google.no, eller google.us, MEN google.ru kan den sagtens logge ind på. Det skal også nævnes at mail.google.com er der heller ingen problemer med.

Jeg har forsøgt at finde løsningen på det her problem, men det er meget blandet hvad folk anbefaler, og jeg har efterhånden prøvet det meste. Jeg har forsøgt at: release/renew IP adresse, tømme cache i browsere, flushe DNS'en.

Jeg har også kigget i MSCONFIG og der ser ud til at være kun det der skal være og intet overflødigt.

Kan nogen være så venlig at hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh.
12. august 2011 - 14:30 #1
Har en mistanke - derfor ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede aleq Juniormester
12. august 2011 - 15:54 #2
Mange tak! Vi prøver de links og så vender tilbage med resultatet.
Avatar billede aleq Juniormester
18. august 2011 - 23:05 #3
Ok så er jeg tilbage. Vi har forsøgt CCleaner, men det hjalp ikke.

Det næste trin er at vi prøver nogle af de andre programmer, evt. HijackThis.

Jeg vender tilbage med status hurtigst muligt.

I mellemtiden, er andre forslag meget velkommen.
19. august 2011 - 09:29 #4
PS: CCleaner er mest for at slette/rydde op blandt mange TEMP filer mm. - og oprydning i RegBasen. Så efterfølgende MalwareByts mm. ikke skal rende dem igennem til ingen nytte...

MalwareBytes / HiJackThis VIL afsløre 'problemet' - er præcist set før!
Avatar billede helt83 Nybegynder
05. september 2011 - 12:08 #5
Hej aleque

For at få google til at virke skal du gå i din hostfil

C:\windows\system32\drivers\etc\ i denne mappe ligger der en fil der hedder hosts, denne skal du tjekke.

MEN du har fået noget spyware på din pc, og det skal fjernes følg instruks fra karise_larry. For hosts filen ændre ikke bare sig selv.

den skal være der, måske er den skjult men den er der.

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
05. september 2011 - 12:11 #6
05. september 2011 - 12:25 #7
<aleque>: Er du stadig igang ???
Avatar billede aleq Juniormester
05. september 2011 - 15:28 #8
Vi er stadig på sagen. Jeg beklager meget de forsinkede svar, men der har simpelthen været så travlt det sidste stykke tid. Jeg skriver igen når vi har en brugbar opdatering.

Tak for alle de nuværende respons i hvert fald.
Avatar billede aleq Juniormester
10. september 2011 - 09:34 #9
Jeg beklager forsinkelsen på opdatering endnu en gang. Mange tak til alle jer som kom med et svar. Skriv venligst et svar hver så jeg kan fordele lidt point.
10. september 2011 - 10:50 #10
Ping...

(Hvad endte det så med ???)
Avatar billede helt83 Nybegynder
12. september 2011 - 12:21 #11
svar ;O)