Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 10:38 Der er 10 kommentarer

Dell computer får sort skærm

Hej
når jeg starter min dell computer siger den efter 5-7 sekunder "beeb beeb" altså 2 beeb lyde. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at ordne det? bag på lyser abc grønne men d lyser orange, men hvis jeg så trykker på f1 så lyser alle grønne og den begynder at arbejde men der sker ikke noget på skærmen nogen der ved hvad jeg kan gøre?
12. august 2011 - 11:21 #1
Velkommen til E. ...

Du HAR jo allerede oprettet ved www.eksperten.dk/spm/944892 ?

--

Lidt mere info:

Bærbar ? / Stationær ?
Kommer der noget som HELST på skærmen ?
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 11:30 #2
Stationær og nej der kommer intet overhovedet...
12. august 2011 - 11:43 #3
Prøv SKÆRMEN på en anden PC ?

'Arbejder' Harddisken / lampen under - forsøg på - opstart ?
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 11:53 #4
forsøg på - opstart?

Skærmen virker har tjekket og selve dell mærker lyser grønt som det plejer.
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 12:34 #5
Det eneste skærmen siger hvis jeg slukker og tænder den igen er "Monitor going to sleep"
12. august 2011 - 12:37 #6
... så kommer der sansynligvis ikke noget signal ud af grafikstikket / kortet ...

'Arbejder' Harddisken / lampen under - forsøg på - opstart ? Altså ligesom den ellers ville gøre ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 12:38 #7
Alt efter hvilken bios den kører med fortæller disse bip hvad fejlen er:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Mit bud er du har problemer med dine ram klodser, som du burde teste:
http://www.memtest86.com/download.html
:iso filen du downloader skal brændes på cd så den kan bruges som boot cd, og derfor skal den brændes som image. Man kan bruge IMG burn hvis du ikke har et egnet brænderprogram:
http://imgburn.dk.malavida.com/d537-download-gratis-windows
Og det er øverste venste hjørne man skal vælge når der brændes
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 12:43 #8
Alt er som det plejer udover skærmen og så siger den efter 4-5 sekunder en anden lyd som om den blæser og så 2 beeb lyde og så fortsætter den med at sige den blæse lyd.
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 12:44 #9
Når jeg så trykker en gang på sluk knappen så går den ud med det samme, jeg behøver ikke engang at holde den inde... Men hvis så jeg trykker på f1 så kan jeg høre den arbejder og alle abcd lyser grønne omme bag på computeren og har undersøgt at det betyder at der intet er galt men den siger stadig blæse lyden og der sker ikke noget på skærmen...
Avatar billede Glinn Nybegynder
12. august 2011 - 19:24 #10
Har mac kan ikke bruge IMG burner og alt det :/