Avatar billede thcbrain Nybegynder
10. august 2011 - 16:32 Der er 4 kommentarer

Brug af internet udbyders smtp server

Hej eksperter

Min internet udbyder er fullrate og jeg vil høre om det er muligt at bruge en anden smtp server end min udbyders?

Vi er en gruppe personer der sender mails til hinanden og problemet er at jeg bruger et program til at sende flere mails afsted samtidig men fullrate har lukket af for at jeg kan bruge det.

Deres forklaring er at jeg sender for mange for hurtig men jeg styrre jo ikke hastigheden på afsendelsen og jeg ser intet som skulle være en hindring for brug af mailprogrammet andet det rent tekniske som jo altså styrre min mails gennem deres smtp server.

pft.
Avatar billede thcbrain Nybegynder
10. august 2011 - 16:40 #1
For god ordens skyld kan jeg oplyse at mailprogrammet har jeg anskaffet mig gennem eksperten.dk engang for noget tid siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2011 - 16:51 #2
hvis du har en gmail konto, så kan du bruge dens smtp.
smtp.gmail.com, port 465, og ssl/tsl kryptering (og log på med din mail/adgangskode)
Avatar billede thcbrain Nybegynder
10. august 2011 - 18:02 #3
Super... det vil jeg lige prøve !

men det der - ssl/tsl kryptering - er det noget jeg indstiller i mailprogrammet eller på gmail?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2011 - 18:22 #4
det indstilles i mailprogrammet - der spørges efter det når du opretter en smtp-konto. Og så skal du lige sætte gmail-kontoen som default smtp-server (i hvert fald i thunderbird) hvis den skal bruges automatisk.