Avatar billede seiffert Nybegynder
10. august 2011 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HAR HÅRDT BRUG FOR HJÆLP NU!

Hej jeg sidder med en opgave hvor jeg bare er helt lost...

opgaven lyder følgende:

1. Opret et script af navnet CreateDatabase.sql og læg kommandoerne for punkt 2-6 ind i dette script.
Dette script udføres af administrator.
2. Opret en database af navnet SupplierProduct med filerne SupplierProduct_DataFile.mdf og SupplierProduct_LogFile.ldf
3. Opret login Hans og login Grete
4. Opret user Hans og user Grete i databasen SupplierProduct.
5. Opret et schema HansSchema til Hans. Hans skal eje dette skema og det sakl være hans default skema.
6. Giv Hans rettigheder til at oprette tables og views. Gør Hans til medlem af serverrollen bulkadmin.
Avatar billede Syska Mester
10. august 2011 - 13:48 #1
Spørg din lære.

Du skal i hvert fald oprette din opgave i den rigtige kategori, i stedet for under MSSQL, hvis du er noget du vil have lavet og ikke bare hjælpe til.

Gerne en mere sigende titel på dit problem.

Ingen grund til at råbe af os ... vi har intet gjort.

Men for at slutte lidt konstruktivt ... hvad har du lavet indtil nu og hvor sidder du fast ?

mvh
Avatar billede seiffert Nybegynder
10. august 2011 - 13:56 #2
sorry, er bare fordi opgaven skal være færdig snart, så ville lige have jeres opmærksomhed, jamen sidder fast i at jeg ikke kan få lov til at oprette logins til Hans og Grete og forstår egentlig ikke helt hvorfor :/
Avatar billede jokkejensen Novice
10. august 2011 - 16:05 #3
Brug dog MS management studio til de ting du sidder fast i, og herfra "script to" -> "create to", så får du t-sql.
Avatar billede seiffert Nybegynder
19. oktober 2011 - 08:23 #4
tak for hjælpen, skriv svar for point.
Avatar billede seiffert Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:36 #5
fik det lavet...