Avatar billede milter Ekspert
09. august 2011 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PM fra spørgere med IT-problemer

Jeg har nu nogle gange oplevet at få spørgsmål stillet direkte til mig via Ekspertens mailservice, dvs. spørgere beder mig direkte om hjælp til et specifikt problem.

Første gang følte jeg mig selvfølgelig beæret, men, jeg er nu begyndt at spekulere på, hvordan andre har det med den slags, for jeg kan ikke forestille mig, jeg er den eneste.

Jeg ved ikke rigtigt, om jeg bare skal ignorere spørgsmålene, sende spørgeren et pænt afslag, eller ....?
Avatar billede mugs Novice
09. august 2011 - 20:54 #1
Er sjældent ude for den slags, men jeg arbejder også i Access, som jo ikke er et særligt populært område.

Men når jeg får den slags henvendelser, er det som regel fra brugere, med hvilke jeg har udvekslet filer til nærmere belysning af et problem. Dem svarer jeg altid på.

Får jeg en sjælden gang et spørgsmål direkte og udenom eksperten, svarer jeg også, men det skal også tages i betragtning, at jeg er gået på pension og derfor har tiden til det.

Men hvordan er brugerne kommet i besiddelse af din e-mail? Du har jo ikke opgivet den i din profil, så du har nok givet den i et spørgsmål.

Jeg synes ikke det er pænt at ignorere en henvendelse, send et pænt afslag som du f.eks. har liggende på skrivebordet til hurtig copy / paste ind i en e-mail.
09. august 2011 - 20:56 #2
... det oplever jeg også!
Og dette både fra helt nye brugerer og/eller 'midt' i en tråd.

Som regel henviser jeg til at oprette en 'rigtig' tråd, så alle kan være med ...

Også tilsendt min E-mail som defineret i min profil...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2011 - 21:06 #3
Oplever det også.
Jeg prøver så godt jeg kan at hjælpe, men er begyndt først at gøre  opmærksom på, at hjælpen kan bliver hurtigere, hvis de opretter et spørgsmål. På den måde opretter 9 ud af 10 et spørgsmål her på eksperten :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 15:52 #4
Det sker.

Typisk er det en af:
* en jeg har tidligere haft en lang dialog med bruger i en eller flere traade
* en nyoprettet bruger som har problemer med sin laptop Windows
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2011 - 21:54 #5
@mugs.

Tak for dit svar.

Brugerne har ikke min mailadresse, men de kan sende mail til mig via ekspertens videresendelse af dem. Det har jeg selv accepteret via min profil med et checkmærke under punktet "Modtag beskeder".

Jeg vælger nok metoden med at foreslå et åbent spørgsmål på E. Jeg brugte ret meget tid på at komponere, hvad jeg mente var et fyldestgørende svar på det første spørgsmål af denne art, og spørgeren "forsvandt". Den slags giver ikke lyst til at fortsætte på den måde :-)

Tak for jeres respons :-)