Avatar billede Henninger Nybegynder
05. august 2011 - 11:42 Der er 1 kommentar

Problem med MS Query efter opgradering til Office 2010

Hej,

Jeg har en applikation i Excel som trækker på data fra Access, hvortil jeg bruger MS Query til at udtrækker data.

Problemet er at efter jeg har opgraderet til Office 2010 er formatet vist forkert i MS Query.

I Access er der defineret nogle tids felter (Long time) og disse trækkes over i Excel med MS Query. I Office 2003 tog MS Query kun tidspunktet, dvs det data som findes i Access tabellen, men efter opgradering indsætter MS Query en dato også. Og siden datoen ikke er defineret i Access vælger MS Query at indsætte datoen = 1899-30-12, så der nu står i formatet "1899-30-12 HH24:MM:SS".

Hvorfor gør MS Query dette? Og hvordan kommer jeg af med det eller rettere, hvad skal jeg rette for at undgå at MS Query indsætter denne dato?

På forhånd tak for hjælpen,
Henninger
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2011 - 13:13 #1
Er det muligt at få en kopi af filerne? Anvender ganske vist 2007 - men det kunne jo være...
@-adresse under min profil.

og så velkommen til Eksperten...