Avatar billede henrik1410 Nybegynder
04. august 2011 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP-tv-signal sammen med IP-pc-signal over samme kabel

Hej -
Jeg har TV og Internet hos Waoo og det fungerer rigtig godt :)
Efter vi har købt en fladskærm er der opstået et behov for at få internet frem til fladskærmen via kabel (trådløst internet har ikke tilstrækkelig kapacitet)
Der er trukket et data-kabel frem til tv-boks ved fjernsynet og jeg vil gerne også kunne sende internet frem til fjernsynet i samme kabel...
På fiberboksen er der 1 udgang til internet (her sidder der i dag en router) og 2 udgange til tv-bokse...
Er der nogen der kan finde de vise sten, så jeg undgår at skulle trække et nyt kabel for at få kabelopkoblet internet på fjersynet ?
På forhånd tak
MVH Henrik
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
14. august 2011 - 09:57 #1
Det lader til at mit spørgsmål/problem ikke har den store opmærksomhed ??.. :((
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
12. januar 2012 - 08:12 #2
HiFi-klubben hjalp mig med en løsning, der består i at sætte 1 switch i hver ende af kablet. Det fungerer rigtig godt - dog var jeg nødt til at udskifte min 6 år gamle router, da trafikmængden blev for voldsom for den gamle router :)
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
12. januar 2012 - 08:22 #3
Problemet er løst jævnfør ovenstående :)
Avatar billede Mortuus Nybegynder
05. november 2012 - 13:00 #4
Det er lige det problem jeg står og har :)

Kan du uddybe din opsætning af de 2 switches? Hvor går de forskellige kabler til fra TV-in og internet? Kører du tv uden om di router eller ser du bare det hele til switcen?
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
05. november 2012 - 14:07 #5
Hej -
HIFI-klubben anbefalede 2 D-Link switche (ikke routere) og det fungerer fint i nogle dage - dog bliver der sendt en masse igennem min router (TV-signaler...) Efter nogle dage er det lige som om en "buffer" bliver fyldt og jeg er nødt til at genstarte router og TV-bokse fra WAO... Har efterfølgende talt med NetGear, som kunne oplyse at HIFI-klubbens anbefaling ikke er holædbar i det lange løb... I stedet anbefalede de at sætte en extender på det trådløse signal fra min router (der er "langt") til fjernsynet.. NetGear har en extender - VN3000RP - som kan købes his ElGiganten til kr. 401,- de får den først hjem imorgen.. tirsdag.. Problemete med trådløs kommuinikation er at der kun kan sendes half-duplex... men jeg vil gøre forsøget.. Vend tilbage hvis der er yderligere, du ønkser oplyst..
PS kablerne i switchen går ind og ud af samme port og jeg kører TV-signal direkte i switch (uden om router) og kabel/signal fra router til switch...

Jeg har arbejdet med IT i 40 år og i gamle dage var der noget, der her en multiplexer.. dyr sag.. og jeg er overrasket over at der ikke findes en "billig" løsning i dag... Det er lidt træls at skulle trække 2 datakabler... Men du er velkommen til at vende tilbage
Avatar billede henrik1410 Nybegynder
08. november 2012 - 10:35 #6
Jeg har fundet en "alternativ" løsning -
Jeg har opsat en extender til mit trådløse netværk - Netgear WN3000RP - så tæt ved mit Samsung SmartTV at jeg kan forbinde fjernsynet med kabel.Trådløst netværk på fjernsynet er ikke "state-of-the-art" :)
Det fungerer rigtig godt !!