Avatar billede escape4ever Novice
29. juli 2011 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rediger hjemmeside indhold direkte på siden programing i MS VS

hey er ved at lave en hjemmeside i MS VS 2010
har fået lavet et login system tl min hjemmeside og man kan logge ind som admin og bruger på siden, men vil gerne lære hvordan man  hvis man f.eks. er admin kan redigere tekst og sådan noget direkte på siden uden at skulle ind og redigere i koderne og oploade til serveren.
ved godt det er svær men håber nogle kan hjælpe mig
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
29. juli 2011 - 18:32 #1
Hej

Hvis du ønsker en admin skal kunne redigere på hjemmesiden uden at skulle ind og ændre i koderne osv. så skal du lave et såkaldt CMS system. Et CMS system er et system hvor brugere som ikke kender til programmering har mulighed for at redigere hjemmesidens indhold. For at programmere et CMS system skal du kigge på PHP og MySql.

MVH Christian
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2011 - 19:40 #2
selvfølgelig skal man ikke skifte til PHP og MySQL for at lave et CMS - det kan du lige så vel lave i .NET.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
29. juli 2011 - 20:50 #3
Keysersoze

Ja du har ret. Han foretrækker nok at lave CMS system i .NET. Havde ikke set han havde lagt det i kategorien ".NET"
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2011 - 00:57 #4
Havde du set i overskriften at han ville lave det i Visual Studio 2010?

:-)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
30. juli 2011 - 08:36 #5
Hej Arne

Kender godt Virsual Studio 2010, men vidste ikke lige det var forkortelsen af programmet. Så jeg gik ud fra det var noget lignede Wordpress og den slags programmer (:

MVH Christian
Avatar billede mjdigital Nybegynder
04. august 2011 - 09:54 #6
Hvaa med om vi hjælper manden, i steder for mudder kast :D haha..

On-topic...
Der er mange måder at lave et "CMS" system på i .net

Kender du noget til databaser osv.? For ellers bliver der halv svært.

http://www.beansoftware.com/ASP.NET-Tutorials/CMS-Static-Site.aspx

http://www.asp101.com/articles/jesus/simplecms/default.asp

Der er 2 forskellige begge er skrevet i VisualBasic.

Og hvis du har nogle lidt mere "indsnæveret" spørgsmål, spørg endelig :)

Jeg koder personligt C#/MVC..
Avatar billede escape4ever Novice
15. april 2015 - 12:32 #7
er ved at rydde op i min sager,
kom aldrig videre med det så lukker