Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 12:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min pc kan ikke finde cd'en??

Hej. Min pc kan ikke finde den cd jeg har sat i.
Jeg kan se drev ikonet og gå ind på det, men når jeg så er derinde så står der ingenting. Jeg har prøvet at skifte drev, men det samme sker. Spillet er The Sims 3 og jeg vil rigtig gerne spille det på min pc så jeg ikke skal låne min fars. Min pc er Windows xp.
29. juli 2011 - 12:53 #1
Er det kun DEN CD du ikke kan 'se' ?
29. juli 2011 - 14:16 #2
Hej,

Prøv følgende:

1: SLUK DIN PC.
2: PIl låghet af din PC og fjern alle kalber til den pgl. CD-rom-drev.
3: Genstart din PC og observer at den IKKE længere finder dit CD-rom drev.
4: Sluk din PC.
5: Genmonter kablerne til dit CD_ROM-drev. Start PC'en (igen) og observer at den (gen)-finder dit CD_rom DREV.

6: Gør den det aer der kraftige antydninger på at fejlen liggjava script:%20void(0);er på / i CD-rom -disken. Og da må vi prøve andre metoder. Meld tilbage om det er CD-rom drevet eller CD-rom disken.

(Har software, som kan læse CR-rom-diske på sektor niveau....)

KRistian
29. juli 2011 - 14:17 #3
PPS:

Dette:

6: Gør den det aer der kraftige antydninger på at fejlen liggjava script:%20void(0);er på / i CD-rom -disken. Og da må vi prøve andre metoder. Meld tilbage om det er CD-rom drevet eller CD-rom disken.

Burde være dette:
6: Gør den det aer der kraftige antydninger på at fejlen ligger på / i CD-rom -disken. Og da må vi prøve andre metoder. Meld tilbage om det er CD-rom drevet eller CD-rom disken.

UNDERLIGE WINDOZE !

KR
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 15:23 #4
Nej det er alle CD'er karise_larry
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 15:24 #5
Okay tak jeg prøver lide.
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 16:19 #6
Så snestrup2000. Jeg har prøvet det og den kan stadig ikke se CD'en. Hjælp mig. Måske er det fordi at min windows xp er en kopi. På disken til CD'en står der at den kan tage windows xp. Så hvorfor kan den ikke med den her??
29. juli 2011 - 16:24 #7
...min windows xp er en kopi... - Hmmm...

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 16:29 #9
nej det har den været i lang tid. Lige efter jeg fik den fra min farfar. Han sagde den ikke havde en kopi da han afleverede den.
29. juli 2011 - 17:19 #10
HEJ,

Har du et eller 2 CD-rom drev på maskinen ?

Check om dine CD_rom-drev er forbundet rigtigt :

http://www.computerhope.com/issues/ch000213.htm

den ene skal være MASTER og den anden skal være slave

og hvis på parallelkobler dem med en harddisk gælder samme regler

(altså den ene enhed = master , den anden enhed slave ).

KR

PS: Er lidt optaget nu, så der kan godt gå lidt tid mellem mine svar .....
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juli 2011 - 18:38 #11
Jeg har 2 drev og jeg har testet dem begge men den ene siger "indsæt en disk i drev E:". Vi har fået skriftet nyt drev til den som ikke kunne læse CD'en.
Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre den ene enhed til master og den anden til slave. Den nye drev siger det amme som den E: drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2011 - 19:49 #12
#10 Ja men hvis du har den koblet sammen med en harddisk skal disken altid være master og cd rom drev slave.
30. juli 2011 - 00:17 #14
Hej Igen,

På bagsiden af hver CD-ROM-drev er der typisk 4 stik.

Følgende KAN variere, men plejer at være (rimelig konstant):

Vend bagsiden mod dig og siden med den GULE advarsel være opad:

Jeg går fra HØJRE MOD VENSTRE:

Første stik er STRØMFOPRSYNINGEN ( et 4 bens stik , hvert strømben er ca 2-3 mm i diameter og er ca. 5 mm. fra hverandre) Også benævnt POWER.

Efterfølgende stik er data og adressestikket (eller det stik hvor du kommunikrerer med systemet). Det er på 2 gange 26 ben (så vidt husker))og kaldes også IDE - interfacet.

DET STIK SOM FØLGER NU ER VIGTIGT.

Der er 3 JUMPERE (= små stik som du selv sætter). Her KAN DU VÆLGE OM DIT CD-ROM-DREV SKAL VÆRE MASTER, SLAVE eller køre CABLE-SELECT.

DET ER DETTE STIK SOM SKAL VÆRE MASTER PÅ DET ENE CD-ROM-DREV oG SLAVE PÅ DET ANDET. (Det vil sige at det ene drev skal have JUMPEREN mest til HØJRE (MASTER) og på SLAVEN skal jumperen sidde i midten.

(HVIS DU HAR EN COMPAQ eller en DELL skal BEGGE JUMPERE VÆRE I CABLE SELECT (spørg mig ikke hvorfor det er sådan, men tro mig det SKAL være sådan hos Compaq eller DELL).

Jeg har en fornemmelse af, at dette retter dit problem.

Kom tilbage hvis det ikke løer det.

KR

PS: HUSK at trykke kablerne GODT IND IGEN og på data-kablet er der (sandsynligvis en rød markering den skal altid være mod højre )....  LØSE FORBINDELSER ER OG BLIVER ALTID NOGET ROD ....

KR
Avatar billede tintir Nybegynder
10. januar 2012 - 17:49 #15
Da jeg nu ikke kan finde ud af det tror jeg (jeg har prøvet) at det ikke virker mere. Denne tråd er lukket.