Avatar billede Zugarcube Nybegynder
27. juli 2011 - 22:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 5738z Vi ikke starte

KRISE... HJÆLP Søges.....

Jeg har en Acer Aspire 5738z som pludselig ikke vil starte :(
Jeg sad med den på skødet som jeg plejer da jeg fik et chok og var ved at tabe den.. Fik dog grebet fat i den men kom til at slå den på tasterne med flad hånd, skærmen blev sort så jeg slukkede den og lod den køle af da den virkede varm....

Da den var kølet af tændte jeg den igen og den vil ik... Den lille blå led lys (Som plejer at blinke når computeren arbejder) blinker 2 gange og går så ud og så sker der i mere.. Det lyder som om den prøver at starte op for det lyder som om den klikker 2 gange men så sker der igen ik mere...

Den kører Window Vista Home Basic

Jeg er lidt i tvivl om min garanti virker endnu men står i den rædselfulde situation at jeg simpelthen ik kan undvære min bærbar... Nogen gode ideer eller forslag til hvad problemet kan være og hvordan det kan løses uden at koste en formue (som jeg ik ejer)

Det ska lige siges at det var IKKE hårdt jeg fik "Slået" den, men lidt som en lille flad... :/

Ps. hvis der er stavefejl eller mangler bogstaver i mine ord er det alså fordi jeg sidder ved en gaaaaaamel bærbar som har haft "drukket" rødvin og derfor ik er så god mere.. :P
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 22:50 #1
Velkommen til E.
Kører den i loop med at den klikker, eller sker det kun en gang?

Jeg er lidt bange for din grafik del måske er brændt af. Hvis du til dagligt kun sidder med den i skødet vil den suge en masse tøjfiber og støv ind i blæseren der sætter sig sådan her:
http://www.insidemylaptop.com/images/clogged-laptop-heatsink.jpg  http://imageshack.us/photo/my-images/24/img054dp.jpg/ http://assets.netdate.dk/i/524/5240945_7_d6aa983386624a9bc35d55b434bd3631.jpg http://assets.netdate.dk/i/524/5240944_7_d5e8fcc575b57f655912d57fc6f8a93e.jpg

Når dette sker vil den køre varm.og det er ligefrem nedbrydende for den. Og en varm pc i skødet er heller ikke noget der er godt for mennesker. Man kan faktisk i værste tilfælde blive steril af det.
Avatar billede Zugarcube Nybegynder
27. juli 2011 - 23:00 #2
Øøøh (Blonde Moment) Kører i loop?
Altså den klikker sådan... Klik... Klik... NADA...

Jeg har selve den bærbare stående på en træplade når den ligger i skødet på mig.. det er ik sådan at den direkte ligger i mit skød.. For det tænkte jeg fra start af at den nok ikke ville være så glad for i længden.. =)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 23:15 #3
Kliklyde er jo ikke det bedste, hvis de kommer fra hdd.
Hvis den har overskrvet garanti perioden kunne du prøve at åbne ind til harddisken og se om den sidder på plads som den skal.
Har du en usb/sata adaper kan man prøve atr koble den til denne for at se om man kan tilgå disk.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2011 - 23:37 #4
Har lige luret lidt med her...

Først og fremmest bør du finde ud af, om du stadig har den garanti på den eller ej.

Har du garantien, så bortfalder den, hvis du åbner computeren!

Gælder garantien ikke længere, så kan du begynde at åbne computeren og tjekke div. forbindelser.

Men det er det første, du skal ha' styr på. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2011 - 00:20 #5
#4 Ja og er garanti stadig gældende skal du bede om lov til at få taget backup af det du vil passe på. Du kan nemlig risikere din harddisk (hvis den virker) er blevet formateret efter besøg fra værkstedet. Og det tror jeg ikke du er så glad for.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 01:22 #6
Som 220661 skriver, kan det udmærket være HDD, som ikke længere sidder rigtigt. klikkeriet kommer måske fra en dårlig kontakt mellem HDD og computer. Men hvis det er selve HDD som klikke, så er den færdig. Jeg mener ikke at garantien bortfalder fordi du sikrer at HDD sidder rigtigt. http://www.youtube.com/watch?v=qiYM_R1zcOU
Avatar billede Zugarcube Nybegynder
28. juli 2011 - 10:22 #7
Har lige talt med Acer Support og min garanti skulle stadig dække så den bliver sendt ind til rep... Nu håber jeg så bare at det lykkes dem at få fikset mit problem ellers vil i se mig her inde igen Tudende :P ha ha

Tak for hurtig respons og hjælp og go dag!!!