Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. juli 2011 - 11:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvor skal database gemmes

Hejsa.

For en del år siden legede jeg en lille smule med database. Jeg kan huske at databasen skulle gemmes i en speciel i windows, som simulerede server kodning, kan det passe, eller kan man gemme database filen hvor som helst på computeren?

Mvh Mads
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juli 2011 - 12:02 #1
Mener du frontend / backend princippet ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2011 - 12:12 #2
hvis det er en acces-database, og du vil tilgå den via asp-kode (som en hjemmeside), så skal du have IIS installeret, og i dennes mapper laves en mappe til databaser (der skal være skriveadgang via IIS).
Hjemmesider/asp-koden kan så tilgås lokalt via browser til http://localhost/...
Avatar billede madseksperten Nybegynder
26. juli 2011 - 11:28 #3
Hejsa.

Det er access database jeg vil tilgå via en hjemmeside, dog ikke med ASP, men med SQL.

Det er rigtig med det localhost, det kan jeg godt huske. Dengang havde jeg vista, og der kan jeg huske at det lå på som udgangspunkt, så man ikke behøvede at downloade det IIS

Hvor kan jeg downloade det IIS?

Mvh Mads

Ps Claes ligger du ikke et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 12:03 #4
du skal via kontrolpanel / programmer og funktioner, og i venstre menu 'slå windows-funktioner til eller fra'
Så finder du IIS, og vælger de komponenter, du skal bruge (fx behøver du nok ikke ftp-server)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 12:04 #5
skulle også lige huske at klikke i svar