Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 11:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010

Jeg har et lidt underligt problem som jeg håber at få hjælp til.
Jeg har vænnet mig til, at jeg kan overføre mine Outlook filer (indbakke, sendt post, kalender, opgaver m.v.) mellem mine computere - ikke mindst når jeg rejser på ferie. Det gør jeg ved at kopiere filen Outlook.pst fra mappen \\BARTH-PC\Users\BARTH\AppData\Local\Microsoft\Outlook over i den tilsvarende mappe på den anden computer. Det virker fint, og er hurtigere end at eksportere og derefter importere filerne.
Mit problem er, at jeg har anskaffet en ny notebook, en HP DV6-6070, og på den computer er den tilsvarende mapper ikke. Jeg fandt så ud af, at jeg har en mappe der hedder C:\Users\Barth\Documents\Outlook-filer. I den mappe lå mine e-mail konti, men IKKE filen Outlook.pst.
Jeg har så søgt på c-drevet efter den fil, men der dukker ikke noget op. Jeg har så eksporteret og importeret filerne, så på min nye computer har jeg alle mine mails. Men..... Jeg kan stadig ikke finde en Outlook.pst fil, og det forstår jeg simpelthen ikke. Den må da være et eller andet sted?
Et andet underligt problem er, at når jeg så vælger at eksportere og importere, så lykkes det ikke rigtig. Opgaverne kommer i flere eksemplarer, men de seneste mails kommer ikke med. Til gengæld hvis jeg vælger at åbne backup.pst filen kommer den jo som en mappe i mit panel, og åbner jeg den er alle mails der. Så jeg er lidt forvirret.
Håber det giver mening og der en nogen der kan hjælpe.
23. juli 2011 - 13:15 #1
Aktivér visning af
[Skjulte] / [System] filer
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 13:52 #2
Hej. I mappeindstillinger har jeg allered markering af vis skjulte filer og mapper, så med mindre du mener noget andet, hjælper det desværre ikke.
23. juli 2011 - 14:05 #3
Du kan jo 'spørge' Outlook hvor DATA filer ligger ?

[Filer] [Oplysninger] [Kontoindstillinger] [Datafiler]
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 14:25 #4
I hjælp står der:
Outlook-datafiler (.pst og .ost), der er oprettet ved hjælp af Microsoft Outlook 2010, gemmes på computeren i mappen Dokumenter\Outlook-filer.
Og det er jo også der mine filer ligger. Men der er IKKE en Outlook.pst som jo er den fil der indeholder det hele.Det er det jeg ikke forstår.
23. juli 2011 - 14:35 #5
[Filer] [Oplysninger] [Kontoindstillinger] [Datafiler] ???

PS: Jeg har fordelt på 8 forskellige *.PST filer og iøvrigt liggene på en anden fysisk HD ...
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 14:52 #6
Jo men det besynderlige er jo, at selv om jeg ikke har nogen Outlook.pst liggende i C:\Users\Barth\Documents\Outlook-filer viser den fortsat en række mails m.v. Og når jeg så kopierer den aktuelle Outlook.pst over i mappen, ændrer det ikke noget. Det der ligger i mappen nu, er fra da jeg importerede.
23. juli 2011 - 15:13 #7
Jeg spørger lige igen - hvad siger/skriver Outlook:
[Filer] [Oplysninger] [Kontoindstillinger] [Datafiler] ???
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 15:23 #8
Jeg tror faktisk, at jeg inspireret af dig har løst problemet. Ved at kigge der som du foreslog kunne jeg se min kones og min e-mail konto. Men den stod og så som fil i C:\Users\Barth\Documents\Outlook-filer.
Her jeg slettede nu alle indkomne og sendte mails og slettede ´min kones og min pst fil, og åbnede så Outlook igen. Nu beklagede den sig over, at min konto fil ikke var der, men jeg åbnede så i stedt den outlook.pst fil som jeg har kopieret over i mappen. Og nu virker det.
Problemet har altså været, at der i mappen C:\Users\Barth\Documents\Outlook-filer har ligget pst filer for min og min kones konto, i stedet for en outlook.pst fil.
Så jeg føler problemet er løst nu. Jeg har for en sikkerheds skyld lige taget en ny kopi af outlook.pst og lagt over, og jeg har nu de altuelle mails.
Tak for inspirationen. Vis du sender et svar afslutter jeg sagen.
23. juli 2011 - 15:34 #9
Ping...

Jeg gør nemlig det 'trix' at
* Placere den rigtige Outlook fil et smart sted (Anden fysisk HD sammen med andre EGNE DATA... det er jo go' latin *S*)
* Start Outlook - dermed oprettes en frisk Outlook.pst fil det 'forkerte' sted
* Luk Outlook
* SLET den Outlook.pst fra det 'forkerte' sted
* Start Outlook igen
* Outlook vil så brokke sig over manglende Outlook.pst fil - [Gennemse] til den 'Rigtige' Outlook.pst fil
* Vupti...
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 16:07 #10
Hej igen. Ja det er vel også nogenlunde det jeg har gjort, bortset fra, at filerne stadig ligger i C:\Users\Barth\Documents\Outlook-filer men det kan jeg ikke se der er nogen ulempe ved?
Sender du et svar, så jeg kan afslutte?
23. juli 2011 - 16:26 #11
#9 !
Avatar billede barth Professor
23. juli 2011 - 17:01 #12
Bør du ikke sende mig et "svar" så jeg kan lukke sagen??
23. juli 2011 - 18:00 #13
Se i #9 ovenfor!