Avatar billede newbie_s Nybegynder
20. juli 2011 - 14:23 Der er 4 kommentarer

Hvordan kommer jeg lettest i gang med .NET

Hej eksperter

Jeg har en del erfaring med at programmere i C og C++.

Jeg har tidligere programmeret en del embedded 8+32 bit µC´s.
Derudover har jeg programmeret en hel del C++.

Jeg vil gerne udvide min horisont, og har derfor et ønske om at lære .NET udvikling. I den forbindelse vil jeg lige høre om i har nogle gode forslag til hvordan man lettest kommer i gang. Hvor skal man starte?

Er det nogle gode hjemmesider hvor man kan komme godt i gang med C# - jeg kender meget lidt til C# men tror nu ikke det kræver voldsomt meget at lære det at kende når jeg har erfaring med C++.

Jeg ved godt den er en lidt anden syntax.

/newbie
Avatar billede bildsoe Nybegynder
20. juli 2011 - 16:17 #1
Hej

Det er lige et svar fra en newbie til en anden :)

Jeg er lige gået i gang for 6 måneders tid siden. Jeg har brugt en masse forskellige sites. Udover Eksperten.dk selvfølgelig, har jeg brugt følgende som du måske nok kender nogle af.

Stackoverflow
Microsoft library
C-sharp station
Code project

Jeg har ingen erfaring med programmering i forvejen, så jeg er også i gang med at prøve at lære lidt om design patterns og system arkitektur.

/Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2011 - 16:27 #2
Koeb en bog om C# og gaa i gang med at skrive noget kode.

Der er masser af gode C# boeger.

"Professional C#" fra Wrox er en bog som henvender sig til folk der kan programmere og skal laere C#.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
04. august 2011 - 09:57 #3
www.asp.net + google så er du meget langt!!! :) Derfra jeg har min viden...

på asp.net er der tutorials til jaa meget forskellige, alt efter om man er mest til UI eller backbone kodning osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2011 - 23:43 #4
newbie?