Avatar billede rookie44 Juniormester
19. juli 2011 - 21:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til underformular

Jeg har en salgsordre med en underformular med ordrelinier.
Der kræves et linienummer og varenummer.
Jeg vil gerne have det sådan at brugeren default kun kan kigge på underformularen og scrolle ned igennem den, og klikke på redigerensknap, hvis der skal ændres.

Hvis jeg enable=false til underformularen, så kan man ikke scrolle.
Hvis jeg kun locked=true, så kan brugeren bevæge sig ned igennem ordrelinier, men kan desværre også gå forbi den sidste linie.
Men da subformen er i kiggemode, er linienummer blankt og systemet melder fejl.

Hvordan kan jeg hindre brugeren i at flytte musen til en tom linie i kiggemode.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2011 - 21:34 #1
I Access 2003 har formularen en egenskab "TilladTilføjelser".

Prøv om du kan finde den under egenskaber > Data og sæt den til Nej
Avatar billede rookie44 Juniormester
20. juli 2011 - 08:07 #2
Det virker, men hvordan slår jeg det til og fra på underformularen?
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2011 - 09:49 #3
Du skal have fat i selve underformularen for atrette det. Vil du have mulighed for at ændre egenskaben, kan du bruge denne:

Me.AllowAdditions = False

eller true for at tilføje nye poster.
Avatar billede rookie44 Juniormester
20. juli 2011 - 10:44 #4
Jeg har prøvet med

Me!Projordrespec_uf.AllowAdditions = True
og får fejlen
Object doesn't support this property or method

så har jeg prøvet med

Me.Projordrespec_uf.AllowAdditions = True
og får fejlen
Method or data member not found

Jeg bruger Access 2003
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2011 - 11:05 #5
Er Projordrespec_uf din underformular?
Avatar billede rookie44 Juniormester
20. juli 2011 - 11:48 #6
Ja
Avatar billede rookie44 Juniormester
22. juli 2011 - 09:43 #7
mugs

ja, projordrespec_uf er min underformular. Jeg har endvidere prøvet med Access 2007, men 2003 programmet. Der virker det heller ikke.
Jeg bruger generelt DAO.
Jeg har så prøvet at lave en startformular hvor Tilføjelser, redigering og sletning er sat til nej, men jeg kan alligevel redigere i posterne.
Har du nogen gode forslag
Avatar billede rookie44 Juniormester
30. juli 2011 - 19:54 #8
Jeg fandt løsningen.

Det skal skrives som

Me.SubFormName.Form.AllowAdditions = False henholdsvis True