Avatar billede DybberDK Nybegynder
19. juli 2011 - 20:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Er det en god processor !?

Er den her processor god ?

AMD Phenom™ II X4 Processor/1.8GHz

Hvad betyder det der Ghz ?
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
19. juli 2011 - 20:38 #1
Man kan sige at Ghz er den tidsmæssige frekvens. Altså hvor hurtig processoren er.
Og 1.8 Ghz er ikke særlig hurtigt. Du skal min. over 2.4 Ghz
- Men det kommer jo an på, hvad du skal bruge den til? Gaming eller design?
Avatar billede DybberDK Nybegynder
19. juli 2011 - 20:48 #2
Fandt den her pc som jeg troede var en god pc men vidste ikke rigtig hvad ghz gjorde

- http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/PADV66042EO/hp-pavilion-15-6-barbar-dv6-6042

Skal starte på htx så både gaming og design :)
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 21:41 #3
Det er for dårlig en processor til det andet hardware - og prisen :)

Vi kan hjælpe dig med at finde en god en. Skriv lidt om dit behov og budget.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
19. juli 2011 - 21:50 #4
jeg vil stærkt fraråde at købe en bærbar i HP dv# serien, da de bliver utroligt varme!
Avatar billede .zeke Nybegynder
19. juli 2011 - 22:32 #5
Hvis du skal bruge den sådan lidt all around og den stadig skal kunne game, så gå efter noget som denne.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/PADV66008EO/hp-pavilion-15-6-barbar-dv6-6008eo

Det er samme prisleje, dog med en intel Intel® Core™ i7-2630QM
Hvad angår varmen, så har jeg selv haft 4 pc'er fra DV serien. Den ene af dem blev ret varm, men de andre har altid kørt rigtig godt. Det skal dog siges at den der blev varmest, var en lille 12" tommer pc' der generelt ikke ydede særlig godt i forhold til de andre. Prislejet på alle 4 har været 5-6k.
Avatar billede DybberDK Nybegynder
19. juli 2011 - 22:38 #6
Har haft kigget på den .zeke men dens ghz er ikke særlig høj 2.0 ?

Har tænkt mig at bruge den til at redigere billedere og spille spil :D

Skal selvfølgelig også bruge den til skolearbejde men det kan den jo sagtens hvis den kan det andet :)

I må rigtig gerne finde én til mig :)

pris 4.000 -7.000
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 23:43 #7
GHz siger ikke alt. i7 er en god processor og den her har 4 kerner hvilket et ret godt.

Jeg har fundet 3 pc'er som du kan se her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4998580;4519308;4869014 Hvis du trykker på billederne, kan du se udvidet information om pc'erne.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
20. juli 2011 - 00:35 #8
Hvad er prisgrænsen?
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 01:05 #9
lol... Citat fra #6:
pris 4.000 -7.000
Avatar billede .zeke Nybegynder
20. juli 2011 - 09:25 #10
Som det bliver beskrevet herinde, så er I7 en fremragende processor. Det er ikke nødvendigt om den kører 1,8 eller 3ghz. Du kan sagtens finde processorer der kører 2,6 og 3ghz som den der I7 yder langt over. Det afhænger i større omfang af processorens kerner, og generel ydeevne. For intel og AMD vil AMD's processorer generelt være lidt bliggere og vise lidt højere GHZ end INTEL's - men de er ikke nødvendigvis bedre. Personligt ville jeg holde mig langt fra Acer pc'er som pctidsen bl.a. henviser til. Har haft 1 af dem og den har godt nok været til reparation mange gange. Asus derimod ligger ifølge en undersøgelse, som en af de pc'er der går mindst i stykker. Kan desværre ikke lige finde link til undersøgelsen, så der bliver ingen kilde fortegnelse. Personligt er jeg dog til hp.
Avatar billede .zeke Nybegynder
20. juli 2011 - 09:28 #11
Du kan lokalisere den der I7 processor her, http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Det er en side der har samlet benchmark test's for mange cpu'er. En slags performance test. Dog er der lidt ting der skal tages højde for når man kigger på disse test. Men det vil jeg ikke komme ind på. Overall er det en meget fin reference.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 11:30 #12
(jeg har en Acer er den er go!)
Avatar billede DybberDK Nybegynder
20. juli 2011 - 12:39 #13
Hvilken én skal jeg vælge ? læs det grundigt, ved godt den ene har i7 og den anden ikke har men prøv at se hvor meget andet den med AMD har

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=PADV66042EO@store-elgigantenDK|PADV66008EO@store-elgigantenDK|

Hælder mest til den med AMD processor :)
Avatar billede Simon14 Nybegynder
20. juli 2011 - 13:54 #14
jeg har hørt at amd generelt bliver varmere end intel.. men husk en ting: det er ikke KUN processoren der afgør en computers performance i spil, der har grafikkortet også meget at sige..

men den du har linket til ser da fin ud
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 14:07 #15
grafikkort er også super vigtigt!

Jeg har hørt at intel larmer efter hvor meget den arbejder, mens AMD larmer konstant uanset arbejde.

Synes altså du skal kigge på de her http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4998580;4519308;4869014 den første har super grafikkort og de to andre lidt bedre processor. Den første har også højere opløsning. Jeg synes du skal tage den til vestre eller i midten :)
Avatar billede Simon14 Nybegynder
21. juli 2011 - 11:07 #16
ja det var nogle gode nogle du har fundet..

asus'en har også full hd (1920x1080) opløsning, som virkelig er lækkert!

jeg vil HELT KLART råde dig til at tage den der ASUS, da de har det bedste ry, og der er altså også en forskel på procesorene..

den asus der til venstre har en i5-2410m... hvor den acer i midten kun har en I5-480M..

kilde: http://www.tomshardware.co.uk/forum/307121-10-intel-480m-2410m

jeg vil virkelig håbe at du køber ASUS'en - for din egen skyld- da jeg tror at du for mere for pengene i den, slevom den er lidt dyrere...

held og lykke med dit nye køb..

ps jeg kan ikke være med i denne .. "diskussion?" længere, da jeg tager på 10 dages ferie i jylland, uden computer :(

ha det godt alle
Avatar billede DybberDK Nybegynder
11. april 2013 - 22:01 #17
Ville gerne give dig point :D
Avatar billede Bilal Salhani Praktikant
18. oktober 2016 - 16:22 #18
jeg leder efter en god computer,en der kan klare at spille minecraft og sådan noget unden at lage og glizte men også virkelig god til skole arbejde lige i nærhenden at 3.500 kr med mere end 200 gb plads, god ram og god GHz