Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 18:25 Der er 13 kommentarer

Powerpoint

Hejsa - jeg har lavet en job ansøgning i powerpoint. Nu kunne jeg godt tænke mig at få den til at åbne direkte når modtager åbner min mail. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. juli 2011 - 18:39 #1
Det tvivler jeg meget stærkt på kan lade sig gøre, og endnu mere at alle arbejdsgiver vil synes om.

Det ville være et problem hvis virus automatisk åbnede sig.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 18:57 #2
Det tror jeg heller ikke kan lade sig gøre!
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 21:52 #3
Jeg har set et andet dias show idag hvor det gjorde det......derfor mit spørgsmål, da jeg ikke kan finde en løsning selv
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. juli 2011 - 22:02 #4
Hvis det skal kunne lykkes så bør der i hvertfald flere detaljer til.

Muligvis er det noget Office 365 (Office i skyen)
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:06 #5
Altså mener du bare at når du dobbeltklikker på filen så starter det? Så skal du bare omdøbe filen til .pps hvis det er 2003 og .ppsx hvis det er 2007 eller 2010. Så starter slideshowet automatisk. Det kræver dog at modtageren har PowerPoint. Eller i det mindste Viewer programmet ;)
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 22:14 #6
Tusind mange tak for hjælpen. Det vil jeg prøve om jeg kan finde ud af.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:20 #7
er det mit indlæg du kommenterer?

For så kan du også i PowerPoint trykke filer/office knappen-->gem som--->powerpoint diasshow
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 22:41 #8
pstidsen.......ja det var til dit oplæg - sorry. Men jeg har kun ppt filer ingen pps filer.........er det det samme???
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 22:43 #9
pstidsen.........skal lige sige at jeg har windows 7
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:47 #10
Nej ppt filer åbner redigering og pps åbner det som diasshow.

Det du skal gøre er blot at højreklikke på filen og klikke omdøb. Derefter skal du rette t'et til et s. Du bliver spurgt om du er sikker og det er du :)

Du kan evt. lige lave en sikkerhedskopi af filen (altså bare i samme mappe), hvis nu du skulle trykke d i stedet for s og så acceptere. Det kan give filtab.
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 22:50 #11
pstidsen..........jeg var jo bare dum, jeg skulle jo bare rulle ned til den var der, den jeg skulle bruge. :-)

Har lige sendt en mail til mig selv med diasshowet og det virker.
Du har redet min aften. TUSIND TAK skal du ha. Det er bare super
Avatar billede MissH Nybegynder
18. juli 2011 - 22:52 #12
Men hva nu hvis modtager har windows 2003 f.eks.???
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:59 #13
Hed din fil ikke .pps? Det er 2003 udgaven, så det er intet problem. Det KUNNE have været et problem, hvis den hed .ppsx, som jo er filformatet i 2007 og 2010.