18. juli 2011 - 09:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla Donation - PayPal uden at donor skal oprette PayPal konto

Jeg søger hjælp, mod betaling, til at tilpasse og forenkle PayPal betaling i forbindelse med transaktioner fra Joomla baseret websted.  Kunderne bliver nu dirrigeret til enten at opgive en PayPal konto eller skabe en.  Jeg har set, at når man fra www.kiva.org yder et lån med brug af PayPal, går transaktionen igennem ved at kunden opgiver et kreditkort og uden at kunden skal opgive eller oprette en PayPal konto.

Jeg prøver, som frivilligtarbejde, på webstedet for en organisation at lave en modul hvor folk kan yde mikrolån til små iværksættere i ulande.  Webstedet er lavet i Joomla, og organisationen ønsker at bruge PayPal, og jeg har, foreløbigt, valgt at anvende komponenten Joomla Donations (fordi jeg ikke har fundet nogen egnet komponent for långivning), men det er ikke nødvendigt.  Foreløbig afprøver jeg modulen på mit eget domaine http://christianjorgensen.be

Yderligere vil jeg gerne forenkle papirgangen.  Som det er nu får en kunde en email fra webstedet og to emails fra PayPal i forbindelse med hver transaktion.
18. juli 2011 - 09:41 #1
Rettelse:  det relevante websted er http://christianjorgensen.be/Joomla
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. juli 2011 - 11:16 #2
Medmindre du har gjort noget specielt, så er det ikke noget krav at man har en bruger ved PayPal.
På den typiske donation-side ved PayPal kan du sikkert i bunden se
"Don't have a PayPal account? Use your credit card.... Continue"

Folk der aldrig før har brugt en PayPal konto vil se en anden side hvor der med det samme er mulighed for at betale med credit card. Altså for dem vil felterne blive vist med det samme, uden at de skal trykke på det lille "Continue" link.

Du kan evt. prøve med en browser hvor du ikke har brugt PayPal, og se om ikke dette er tilfældet...
18. juli 2011 - 20:26 #3
Det har du mindsanten ret i!  Jeg kan nu se, at selv om man får muligheden for at oprette en konto, så bliver man ikke tvunget dertil.  Og jeg prøvede fra en server, hvor jeg ikke havde brugt PayPal før, og jeg kom, som du sagde, direkte til den side hvor jeg skulle opgive kreditkort.  Det er jeg godt nok glad for, at du gjorde mig opmærksom på.  Jeg beklager, at jeg er så dum til det her.  Jeg prøver at lære.

Men for at prøve det rigtigt af, så skal jeg have et kreditkortnummer, der ikke allerede er brugt i en PayPal konto, en ægte eller en sandkassekonto.  Jeg ved, hvordan jeg kan lave sandkassekonti og danne kreditkortnumre for disse konti, men ikke hvordan jeg genererer et (sandkasse) kreditkort nummer uden konto.  Ved du det?

Så har jeg iøvrigt 'brainstormet' hele proceduren med organisationen.  Der er tale om lån, så når en långiver har betalt til organisation, så skal organisationen på et tidspunkt betale til långiveren.  PayPal kender långiverens kreditkortnummer og emailadresse, men organisationen får kun emailadressen at vide.  Hvis långiveren oprettede en PayPal konto, så kan organisationen betale långiveren via PayPal ved at opgive långiverens emailadresse.  Men hvis långiveen ikke har oprettet en konto, vil PayPal så betale långiveren når organisationen beder derom?  Teoretisk set er det vel muligt for PayPal at indbetale på långiverens kreditkort, men vil det ske?  Kender du svaret på det, eller ved du, hvor jeg kan undersøge det?  (Jeg har ikke fundet noget PayPal forum eller lignende.)  Hvis PayPal ikke vil betale til en der ingen konto har (selv om de kender email og kreditkort,) så er det måske alligevel bedst at långiverne opretter PayPal konti.
21. juli 2011 - 06:23 #4
Jeg fik dig ikke lokket videre.  Men du var til stor hjælp.  Vi fik ikke nogen forretning i gang, men jeg vil i det mindste gerne afgive nogle points.  Jeg lukker her og åbner et spørgsmål "Points til amews_aj ."
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2011 - 09:36 #5