Avatar billede engholm1977 Nybegynder
17. juli 2011 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slet alt og start på en frisk

Hej

Min computer er 6 år gammel og er med tiden blevet meget langsom. Jeg har taget sikkerhedskopi af alle mine dokumenter, mails osv. og vil nu gerne slette alt og starte på en frisk. Men hvordan gør jeg det?

Jeg har en bærbar Acer computer med windows xp.
Jeg har 3 recovery cd'er som jeg fik da jeg købte computeren. På den ene står der "(Bootable)". De 2 andre indholder XP Home.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juli 2011 - 13:03 #1
Prøv at starte fra en cd måske F10 select boot menu og se med hvilken disk den starter sikkert den hvor der står bootable på så skal den nok selv sige når du skal sætte næste cd i.
Avatar billede engholm1977 Nybegynder
17. juli 2011 - 14:20 #2
Man skal ikke gøre andet først?
Avatar billede thov Forsker
17. juli 2011 - 14:39 #3
Prøv lige med tasterne <Alt><F10> (trykket samtidig) når du tænder for computeren.
Måske skal du først gå i BIOS og aktivere 'D2D recovery'.
BIOS kommer du ind i, med <F2> tasten - også ved power-on.

Det forudsætter, at harddisken indeholder en recovery partition.

Har den ikke det, opnår du præcis det samme med de 3 CD'er.
Tænd for computeren med 'Boot' CD'en i drevet.
Følg anvisningerne, hvor de to data CD'er indlæses, og afsluttes med 'bootable' CD'en igen.

CD drevet skal selfølgelig stå som 'first boot device'.
Avatar billede engholm1977 Nybegynder
17. juli 2011 - 21:12 #4
Det har virket først med F2 og derefter med Alt+F10.

Nu skal jeg have oprettet forbindelse til mit trådløse netværk. Jeg får følgende besked:
"Der blev ike fundet et certifikat, så du kan ikke loge på netværket xxxxx"
Hvad gør jeg nu?
Avatar billede engholm1977 Nybegynder
17. juli 2011 - 22:16 #5
Problemet løst. Tak for hjælpen!
Lægger i begge et svar så i kan dele point.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juli 2011 - 22:22 #6
Samler ikke :-)
Avatar billede thov Forsker
18. juli 2011 - 02:24 #7
Næ.. tag dem bare selv - ku' være du får brug for dem senere :-)
Avatar billede thov Forsker
18. juli 2011 - 02:26 #8
Tag dem bare selv - Ku' være du får brug for dem senere :-)
Avatar billede engholm1977 Nybegynder
18. juli 2011 - 07:39 #9
Jamen så takker jeg mange gange :-)