Avatar billede olekaare Juniormester
17. juli 2011 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Fastnet" med mobilt netværk

Tillad mig et dumt spørgsmål. Har fortiden både fastnet og mobilt netværk fra Telenor, men efterhånden som hastigheden på mit mobile netværk øges, mindskes behovet for at bevare fastnettet.

...men det er lidt irriterende, at hver gang, jeg skal anvende mobilt netværk, skal jeg plugge USB modemmet i computeren og kom til at tænke på, om der ikke på markedet eksisterer Routere med Access Point, hvor man istedet kunne plugge USB modemmet på, så det hele fortsat fungerede som et "slags trådløst fastnet", når man var hjemme, og når man var på farten,ja så tog man bare modemmet med i lommen?

mvh
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2011 - 12:13 #1
Der findes routere hvor du kan sætte Simkort i, men gad vide om Telenor ikke har en du kan købe direkte fra dem som de supporterer.

Jeg ved at 3 har i hvert til fald: http://www.3.dk/Business/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-Pocket-Wi-Fi-E585/
Avatar billede 50ccm Juniormester
17. juli 2011 - 13:01 #2
På en D-Link DIR655 kan der anvendes en 3G USB Adapter, jeg har ikke prøvet det men jeg kan se funktionen er der.

http://dl.dropbox.com/u/8395406/ScreenShot%2011.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2011 - 13:19 #3
jeg kører på http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g
glimrende og billig router.
testet med telenor/tdc/oister(3) dongler, virker med alle.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2011 - 13:20 #4
btw: jensen-routeren kommer med 12v stik til bil/campingvogn, så den er lige til at tage med på ferie også.
Avatar billede olekaare Juniormester
17. juli 2011 - 16:58 #5
Tak for informationen
Avatar billede 50ccm Juniormester
17. juli 2011 - 23:39 #6
Tak for point.