Avatar billede mlb11 Nybegynder
14. juli 2011 - 18:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

explorer.exe starter ikke ved logon

Hej Eksperten

Jeg valgte ikke at slukke for min computer i går da jeg gik i seng hvilket er meget normalt. Men da jeg stod op her til morgen for at checke et par ting opdaget jeg noget underligt, windows have logged mig ud hvilket aldrig er sket før.

Jeg trykket min kode ind og tænkte ikke mere over det, men hvad der så skete efter undre mig meget stadig. Jeg får bare en blå baggrund og en mus, intet andet. Jeg valgte så crtl+alt+del for at se om jeg kunne få en idé ud fra det. Det viser sig så at INGEN programmer ville starte op med windows, her iblandt exploere.exe som så betød intet skrivebord, ikoner eller start menu osv....

Jeg kan åbne div programmer ved "new task" men det hjælper mig jo ikke så skide meget i det lange løb. Har brugt det meste af dagen på at læse rundt omkring, men kan ikke rigtig finde en løsning som virker. Har bla kørt en VGA scan som kom frem og sagde explorer.exe var infected og kunne ikke repairs.

Tak på forhånd
Avatar billede mlb11 Nybegynder
14. juli 2011 - 18:45 #1
Skal måske lige skrive at starte explorer.exe via "new task" ikke er muligt, so far virker alle programmer dog den vej udover at starte en samtale på msn.
14. juli 2011 - 18:49 #2
"Fejlsikker tilstand" ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 18:50 #3
Systemgendannelse til før problem opstod?
rstrui.exe er kommandoen
Avatar billede mlb11 Nybegynder
14. juli 2011 - 18:55 #4
Det er skam prøvet, eneste forskel er jeg får en sort baggrund og ikke en blå.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 19:04 #5
Gælder din kommentar for både #2 og #3?
Avatar billede mlb11 Nybegynder
14. juli 2011 - 19:15 #6
Undskyld, det var til #2

Men dig 220661 har redet min dag, det virket at lave en systemgendannelse faktisk. Det var selv den sidste mulighed jeg havde i hovedet, men kendte ikke den cmd du skrev.

TAK 100000 GANGE
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 19:22 #7
Okay så lægger jeg et svar som du kan bruge til at lukke tråden.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2011 - 19:23 #8
Godt du fik det til at fungere igen.