Avatar billede EmiloSC Nybegynder
11. juli 2011 - 01:08 Der er 18 kommentarer

Windows Boot Manager

hejsa, jeg har et problem med min stationære Acer Windows 7 Home premium 64-bit. Da den i længere tid havde kørt dårligt, med bla. frysning i spil, besluttede jeg mig for at formatere den, for at se om det ville virke. Jeg skulle bruge Acer E-recovery fordi jeg ikke fik nogen Win 7 CD med. Da jeg så kørte programmet, og den næsten var færdig frøs den ved 99% complition.
Siden da har jeg fået denne besked

Windows Boot Manager.  Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert Windows installation disc and restart computer.
2. Choose language settings
3. Click repair your computer

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

Status: 0xc000000f
Info: The boot selection failed because a required device is inaccssible.

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 08:04 #1
kunne måske være ram fejl og du bør starte der

lav en bootbar cd og boot op på den og test dine ramklodser
kommer der røde tal og de komme ret hurtigt er det en af klodserne hvis der ere flere der skal skiftes

så er det udelukket

http://www.ultimatebootcd.com/

hent den her

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

m.v.h
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
11. juli 2011 - 20:16 #2
Nu har jeg kørt Memtest 86 v4.10 tre gange og den har ikke fundet fejl. Hvad så? :(
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 20:39 #3
Og hvis alt dette ikke hjælper kan jeg brænde dig en kopi, det koster 30,00 kr. incl. porto , du skal så bruge din egen licensnøgle
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2011 - 08:16 #4
lav en hirens 14.0 dvd og boot op på den
det er helt utroligt hvad den i dag kan

http://www.hiren.info/pages/bootcd

der ligger endda en skrabet win xp + win 98 version du kan starte i den og så videre

den kan reparere for dig men husk at flytte de billeder og andet du har liggende hvis det skulle gå galt

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2011 - 08:22 #5
som du læser længere ned på siden ligger der recovery tools på den

er du lidt usikker på den så få en ven til at hjælpe dig

Recovery Tools

DataRescue DD 1.0 DrDD is a disk imager intended for data recovery and backup of partially corrupted storage devices, the main advantages are Range Selection and Copy Backward Direction.

DiskDigger 0.8.3.176 Undelete and recover lost photos, videos, music, documents and other formats from your hard drive, memory cards and USB flash drives.

DiskGenius 3.2 Restore deleted partition, Rebuild MBR, Rebuild partition table, Recover files, Restore formatted partition, Backup files by partition, Disk clone, Backup partition table, Create/Delete/Format Partitions etc.

IsoBuster 2.8.5 CD/DVD/Blu-ray and Disk Image File data recovery tool that can read and extract files, tracks and sessions from CD-i, VCD, SVCD, CD-ROM, CD-ROM XA, DVD, DVCD BD and HD DVD and other media as well as a wide variety of disk image formats, it also has retry-mechanisms for damaged CD/DVD.

Partition Find and Mount 2.31 Partition Find and Mount software is designed to find lost or deleted partitions.

PartitionRecovery 1.0 A freeware tool to recover accidentally deleted partitions.

PhotoRec 6.12 Tool to Recover File and pictures from Dos/Windows/Linux.

Recuva 1.40.525 Restore deleted files from Hard Drive, Digital Camera Memory Card, usb mp3 player etc.

Restoration 3.2.13 a tool to recover deleted files.

ShadowExplorer 0.7 Shadow Explorer allows you to browse the shadow copies created by the Windows Volume Shadow Copy Service and retrieve older versions from files you accidentally deleted or altered.

Smart Partition Recovery 3.3 Find Lost NTFS partitions and restore them back.

SoftPerfect File Recovery 1.2 to restore accidentally deleted files from hard drive, USB flash drives, CF and SD memory cards.

TestDisk 6.12 Tool to check and undelete partition from Dos/Windows/Linux.

Unstoppable Copier 5.2 Allows you to copy files from disks with problems such as bad sectors, scratches or that just give errors when reading data.
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
12. juli 2011 - 19:08 #6
skal jeg bare bruge den så? Men jeg vil jo gerne have win 7 på igen, ikke xp?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 07:20 #7
nu skal jeg forstå dig helt rigtigt

skal du bare have win 7 installeret
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
13. juli 2011 - 12:20 #8
Win 7 er installeret, men jeg fik jo lavet en fejl formatering, da den ikke kunne komme forbi 99% :)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 13:04 #9
så er det jo en ommer

jeg personligt bruger ALDRIG recovery

der er alt for mange opdateringer og andet der driller når recovery er blevet en års tid gammel

lagde du mærle til hirens boot cd eller rettere dvd

den er mega god  idag - tidligere var der små bugs  iden
det eneste de kunne måske gøre menuen lidt mere overskuelig

hvis du starter den op og går i mini win xp er der billede på
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
13. juli 2011 - 13:44 #10
Skal jeg bare boote den op, og hvad så? :D
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 14:02 #11
hvad hvor skriv så det ikke er til at misforstå
havd er det du vil boote på
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
13. juli 2011 - 22:05 #12
Ved ikke hvad jeg skal boote på, det var det jeg håbede du kunne svare mig på :D
Vil bare gerne have den til at virke :D
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 22:13 #13
Du har jo fået et tilbud i #3
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
13. juli 2011 - 22:25 #14
Ja, men hvor finder jeg min licensnøgle?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2011 - 08:00 #15
"Ja, men hvor finder jeg min licensnøgle? " Det plejer nu ikke at være så svært at finde den - kig på kabinettet  efter en grønlig label der indeholder 5 x 5 tal og bogstaver som udgør din licensnøgle
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2011 - 08:11 #16
få en til at lave sådan en dvd til dig med hirens på
den kan finde dit nummer på en ødelagt partition
det er din eneste løsning måske og så er det ikke helt sikkert vel men du må prøve

http://www.hiren.info/pages/bootcd

"IL HELGE
denne version er den endnu bedste jeg har prøvet
skulle den forbedres var det med en bedre åbningsmenu
men man kan bare starte den i mini win xp så er der billede på"

eller ser du uden styresystem eller må købe en licens igen for er sikker på du ikke får en ny af microsoft

er du heldig kan du forspørge i den forretning du hare købt den -måske har de nummeret liggende ?????????

jeg skal skrive til dig - det er ikke særlig klogt at have sit eneste nummer liggende på en pc vel - det burde du have skrevet ned i en bog eller andet for længe siden
for det meste sidder nummeret i bunden eller på bagsiden af pc men IKKE altid

m.v.h
Avatar billede EmiloSC Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:45 #17
Mange tak for svarende
Avatar billede dahlgaard31 Nybegynder
21. juli 2012 - 13:19 #18
Er der en som kan hjælpe mig med mit problem. Jeg er ved at geninstaller Windows 7, men kommer ikke videre ind til Windows boot manager, hvor den skriver en fejl som er : 0xc0000225. Og den skriver også startvalget mislykkedes, da en påkrævet enhed er utilgængelig. Jeg kan godt komme ind i boot menu og har den til at den skal køre fra min Windows cd, men den kommer bare stadig med samme fejl, håber der er nogle som kan hjælpe