Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 21:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvem er admins og coadmins ?

Jeg kan sikkert finde svaret uden jeres hjælp - det ligger garanteret begravet i en site-map - nederste højre hjørne af en 2481 meter lang hjemmeside ?

Hvem er admins og coadmins på denne side ?

Jeg er ved at være lidt træt af at der kommer beskeder som :

"Du har for mange uafsluttede spørgsmål - gør noget ved det før jeg gider svare !" - "I henhold til ekspreten.dk/fag/regel dit.dat,27.afsnit-pubæ" må du kun stille disse spørgsmål under kolonne Andre i et eller andet afsnit under ekspeteren(dot)dk(skråstreg)c++(skråstreg) .....

Helt ærligt ! Har I virkeligt ikke andet at lave ?

Alle de kræfter I kaster i at lave den slags svar kunne f.eks. bruges til at gøre jeres kunder glade tilfredse brugere af en rigtig god hjemmeside.

Så har jeg vist ikke mere galde at dele ud af - håber I forstår at I kan gøre noget ved den sure stemning jeg fornemmer? Til sidst skal lyde enormt mange TAK for jeres arbejde - jeg er blevet hjulpet mange gange.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. juli 2011 - 21:55 #1
Jeg er CoAdmin, men jeg tror ikke jeg har meget at sige til ovenstående.

Jeg tror du har misforstået Eksperten lidt hvis du mener, at der er tale om kunder og medarbejdere.

Eksperten er et frivilligt sted at være - men hvor du forventes at give noget tilbage:

1) I form af point (som dybest set er respekt for andres tid)

2) I form af tilbagemeldinger når folk bruger tid på dit spørgsmål (derfor bliver erfarne brugere trætte af folk der har 1000 point ude)

3) Og i form af at man runder sit spørgsmål af, selv hvis man selv finder svaret. For så kan alle Google-gæsterne også få glæde af Ekspeten om 1-2-3 år.

...så der er ingen kunder på Eksperten, kun brugere. Og de vil gerne hjælpe, hvis du og andre brugere liiige bruger 2 min på at tjekke kategori, lukke spørgsmål og stille der bedst mulige spørgsmål.
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2011 - 21:58 #2
.... og læse FAQ
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:13 #3
Ok - tak for seriøst svar lars_pcworld.
Jeg kan forstå af svar #1 at du er en af nogle coadmins!

Jeg mangler vist stadig svar på mit spørgsmål :

Hvem er admins og coadmins på denne side ?

Jeg kan af svar #2 ikke udlede en hujende papfis andet end "LÆS FAQ"
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:17 #4
Sprog-mygge-hårs-splitning :

Brugere og kunder er altså ikke særligt forskellige

- de fleste kunder betaler måske nok for tjenesterne - men bidrager til fællesskabet gennem skat.

-De fleste brugere betaler med gentjenester i fællesskabet - til gengæld betaler de ikke skat.

Jeg mangler en dybere forståelse af forskellen. Potato og potato.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2011 - 22:23 #5
jernrosen
Sitat:"håber I forstår at I kan gøre noget ved den sure stemning jeg fornemmer"
Her er normalt ikke nogen sur stemning på Eksperten, men det er da sandsynligt, at du oplever det i dine spørgsmål, mår du ikke viser respekt for dem, som forsøger at hjælpe dig. Men det kan du jo gøre noget ved, se #1.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:22 #6
Jeg er fuldt ud klar over hvad exprrrreten er :
Jeg har været medlem endda nogle år.

Jeg mangler at I står frem med brugernavn eller symbol eller sherifstjerne så vi kan se hvem er hvem ?

Mit spørgsmål handler mest om at I er usynlige ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 22:27 #7
Tak for din mening.
Nu er jeg blot en bruger (oprettet 1. gang 17/9 1999) og jeg er en af de brugere der minder folk om deres åbne spørgsmål, hjælper til at finde en bedre kategori, påpeger reglerne for siden m.m.

Set i forhold til 1999 og 5 år frem, så er tendensen til at ignorere henvendelser, e-mails m.m. fra eksperten steget markant. min personlige mening om denne manglende og ligeglade adfærd, skyldes helt sikkert brugen af alternative e-mail adresser, som sjældent tjekkes (måske af glemsomhed??), og derved giver indtrykket af at de folk der spørger, vil have løsningen serveret på et sølvfad, eller spørger i flere forums ad gangen - der var ikke mange forums som dette i 1999 og et godt stykke frem.
Så man kan vel sige at man som garvet bruger bliver en smule træt af at folk ikke tager sig tid til at kigge forummet/kategorierne igennem, læse reglerne + faq når man skal til at bruge siden.
Derfor bliver tonen nok unødig hård til tider...

Hvad kan vi så skrive til dem der lige skal have en hånd med at bruge eksperten?
Du må have nogle forslag :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 22:29 #8
#6 har lige kigget jernrosens spørgsmål igennem, og det er ikke ham selv der er blevet "irettesat".
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:31 #9
Det er ikke de forskellige brugeres svar til MINE spørgsmål jeg hentydede til.

Jeg deltager sommetider med hjælp til andre - jeg tager mig tid og overvejer mine svar - forsøger at formulere mig pænt - alt i alt - så taler jeg pænt til andre mennesker.

Det der har gjort mig vred er de svar til andre brugere der starter med "Du har brudt regel om ...... " etc.... ( Læs mit oprindelige spørgsmål igen )
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 22:34 #10
#5
Jeg er fuldt ud klar over hvad exprrrreten er :
Jeg har været medlem endda nogle år.

Du er oprettet 7/1 i år?

Jeg mangler at I står frem med brugernavn eller symbol eller sherifstjerne så vi kan se hvem er hvem ?

Mit spørgsmål handler mest om at I er usynlige ?

En admin/coadmin skal være der, men ikke synlig.
En admin/coadmin skal ikke rette på xxx offentligt, så alle kan se at xxx her har lavet en fejl.
En admin/coadmin skal guide og rette hvor det er nødvendigt.
05. juli 2011 - 22:34 #11
Ref #1 + #7 -> *Enig* ...

www.eksperten.dk/faq
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:37 #12
Jeg havde en tidligere bruger der "forsvandt" på en ny computer - jeg hed vistnok jernrosen eller jensrosendal eller jens larsen eller - øøhhhhhh
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 22:40 #13
Ok, var blot forvirret :)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:45 #14
Tilbage til oprindeligt spørgsmål :

Hvem er de forskellige admins og coadmins ?

- hvor finder jeg listen, så jeg kan sortere i , hvem der kommenterer de forskellige indlæg/spørgsmål?

-Det er vigtigt for mig at vide om det er en "bestemmer" ( læs admin ) der skriver en kommentar - "bestemmer" læst som : en af teamet bag hjemmesiden

eller en selvbestaltet "bestemmer" der har gjort det til sin "pligt" at svare på alt og alle spørgsmål med "Du har for mange minus - jeg gider ikke svare - læs FAQ"
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 22:47 #15
Hvis man skal prøve at forklare det på en pæn måde:

De der hjælper med spørgsmål her på siden er ligeså meget "kunde" som dem der stille spørgsmålene. Faktisk ofte de samme. De fleste der hjælper spørger også og omvendt. Og så tilmed helt gratis. Faktisk er det jo bare et forum og ikke en support service.

Sommetider her på siden sker det at brugere der stille nogle spørgsmål på en måde, eller behandler dem der hjælper på en måde som nogle ikke finder acceptabelt. Det forventes at der er venlighed fra begge parter og at man takker hinanden på en acceptabel måde, lige meget hvad.

Nu ved jeg ikke hvad du har oplevet. Men jeg har selv set steder hvor brugere der har stillet spørgsmål har givet fingeren til dem der hjælper ved blot at lægge et svar selv og acceptere det for derefter at forsvinde uden så meget som at sige tak. Ligesom der er folk der bare ikke lukker deres spørgsmål. Jeg er generelt selv forstående overfor andre brugere, men det sker engang i mellem at andre brugere opfører sig som om os der hjælper andre blot er en ting. Ikke et menneske. Og hvis nogle gør dét overfor mig kan jeg godt skrue bissen på og en gang imellem virke sur over for andre. Men det sker altså kun efter jeg har fået fingeren.

Generelt er tonen på Eksperten faktisk meget venligt og det sker faktisk altid at hvis man kan takke folk i stedet for at give fingeren (hvad enten man er "spørger" eller "besvarer") i en tråd så forbliver stemningen god, hele vejen igennem.

Grunden til at det ofte bliver pointeret at nogle brugere har mange gamle åbne spørgsmål er netop det med at udover at benytte ordet "tak", er en anden tak her på siden points. Nogle går meget op i dem, nogle gør ikke så meget, og nogle er helt lige glade. Men hvis en bruger har 35 åbne spørgsmål fra 2006 og frem til i dag forventer man som "hjælper" ikke at få tak for sin indsats.

Håber det kunne bruges til noget. Hvis du er i tvivl eller tror du misforstår noget så sig til. For intet i dette oplæg er negativ ment.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. juli 2011 - 22:51 #16
For at svare på dit spørgsmål, Lars er pt eneste Coadmin/Admin: http://www.eksperten.dk/blog/35
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. juli 2011 - 22:53 #17
Der er kun én admin pt. og det er mig.

Eksperten er stort set selvkørende, men jeg tager mig af anmeldelser - både dem hvor der bliver klaget over forkert kategori (meget meget få) og dem hvor folk har svært ved at holde kammertonen (lidt flere af).

Der er så en række garvede medlemmer som helt uden at behøve stjerner på skulderen eller i profilen af og til kommenterer når folk har mange åbne spørgsmål eller skal have et skub i den rigtige retning. Men du har ret i at det skal gøres i en pæn tone.

Jeg har for nyligt opfordret til at man lader admin klare nogle sager i ro og fred - så man ikke optrapper evt konflikter: http://www.eksperten.dk/blog/35

(i øvrigt meget enig med john i #10: i mine øjne skal admin ikke larme for meget: Speak softly and carry a big stick :-) )
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 22:58 #18
*S* Tak *S*

Det er netop ordet jeg mangler i de indlæg der omhandler regelrytteri og henvisninger til manglende belønninger for svar.

Der er altfor mange "kolde" "utaknemmelige" svar fra - set med mine øjne - øhhhh ja - kolde utaknemmelige svarere  og derfor reagerer jeg ved at sige i indlæg 1 "negativ stemning"
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. juli 2011 - 23:08 #19
Tak til jer alle.

Jeg manglede info om eksperten.dk's indre system - jeg havde "huller" i min viden *S*

Jeg vil gerne dele alle de udlovede 0 point til alle der afleverer et svar - tænk nu hvis jeg bliver ramt senere af en kommentar der hedder " Ifølge ............................................" prikkerne erstatter en lovtekst så lang så lang

Til lars_pcworld : Kunne det være en ide at hyre "frivillige" co-admins ? Jeg véd af erfaring at spil.tv2.dk kører rundt med frivillige (måske ulønnede) kræfter.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 23:12 #20
Det var så lidt. Og du beholder bare dine 0 points. Jeg behøver ikke del i dem :)
06. juli 2011 - 06:38 #21
Spørgsmål i denne kategori (denne gang rigtigt *S*) er pr. princip/tradition (nej - det står ikke i 'reglerne') GRATIS.
Så læg selv et [Svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [Svar] ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2011 - 22:16 #22
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2011 - 23:55 #23
Og der har tdiligere vaeret mange coadmins. Jeg mener at der har vaeret over 10. Omend deres aktivitetsniveau var staerkt varierende.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
24. juli 2011 - 06:06 #24
Ping !