Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 14:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter kan findes, Men mangler tcp/ip

Jeg kører windows 7, og har besluttet at sætte min printer som før har virket fint med usb-tilslutning op til at virke igennem min belkin router.
Printeren er en "Brother MFC-9450CDN"

Problemet er at når jeg går til kontrolpanel->enheder og printere->tilføj printer->dobbeltklikker på min printer->så søger den efter tcp/ip'en finder den ikke printeren, men siger at jeg skal tjekke efter om
Enheden er tændt
Der er forbindelse til netværket
Enheden er konfigureret korrekt(her tror jeg problemet ligger)
Adressen på den forrige side er korrekt

Har karakteriseret opgaven som medium da jeg tror at spørgsmålet er forholdsvis simpelt men jeg bare er dum...
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 15:16 #1
Kan du ikke lige gå ind på printeren og trække ipen ud ?... Der er sikkert en menu, hvor du kan gå ind under konfiguration -> netværk -> ip addresse...

Ellers så udskriv en "konfiguration oplysnings side".

Prøv herefter at tilføje printeren manuelt med ip addressen.
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 15:39 #2
Jeg har fundet ip'en: Den siger 192.168.002.090 og derefter gik jeg ind og prøvede at prøvede at oprette igennem denne... dog hjalp det ingenting... Den siger det samme som før..

Skal printerens ip:adresse stå på auto, statisk eller dynamisk?
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 15:41 #3
Det nemmeste med en printer er at have den til statisk, og så at du selv sætter den...

Er din pc evt. på wireless og printeren på kabel ?

Du kan lige checke ip'en på pc'en og sætte den her ind.
Kan godt tyde lidt på at de ikke er på samme subnet.

Dog burde du stadig have mulighed for at tilføje printeren på tværs at nettene...
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 15:44 #4
Jep pc'en er wireless og printeren på kabel.

Må indrømme at jeg ikke fatter hvordan at jeg tjekker pc'ens ip'er..

Link med billede til printerens info kommer om 2 sek...
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 15:56 #5
IP:          192.168.2.3 (via DHCP)
Subnet mask:  255.255.255.0
IPGateway:    192.168.2.1
IP config:    Auto
boot tries:  3
IP Filter:    Disabled
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 16:01 #6
DNS Address config:  Auto
Primary DNS server:  192.168.2.1
Secondary DNS server:192.239.134.83

WINS Address config: Auto

Ethernet Link Mode : Auto
Ethernet Link status:Link OK, 100baseTX FDX #Link drops=3

Packets received: 84028
bad packets:      0
Receiver overruns:0
Packets transmitted:16081
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 16:08 #7
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 16:17 #8
smid lige ip addressen på din pc også.
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 16:29 #9
IPV4: 192.168.2.2
Standardgateway: 192.168.2.1
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 16:30 #10
Hmm, ok så er de på samme subnet jo.... Det undre mig at du ikke kan tilføje printeren manuelt på ip addressen...
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 16:33 #11
Du er ikke den eneste som det undrer ;)

Men som jeg siger kan jeg også godt finde printeren når jeg søger efter en netværksprinter. Den kan bare ikke oprette forbindelse til printeren...
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 16:35 #12
Heller ikke hvis du lader være med at søge efter den ? og opretter forbindelsen dirrekte på ip addressen ?
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 16:38 #13
Nej, heller ikke der..
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
05. juli 2011 - 17:11 #14
Det skal siges at printeren godt kan scanne, og at det kun er printet der er problemet hvis det på nogen måde kan hjælpe..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. juli 2011 - 23:51 #15
Tjek din PC igennem for sikkerhedssoftware.

Nogle antivirus programmer kan godt finde på at blokere for installation af printer over netværk, og en forkert firewallopsætning kan også blokere.

Prøv eks. den lette - kortvarigt at slå antivirus fra, mens du installere. Og/eller firewall...
Avatar billede poelsemanden Nybegynder
14. juli 2011 - 15:15 #16
Ole, smid lige et svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2011 - 15:37 #17
Der kommer svar her - du fik løst problemet?