Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 12:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ikke plads nok til download, selv om der er plads nok

Jeg får en besked om, at der ikke er plads nok på computeren til at downloade et nyt kort til min Garmin. Beskeden siger, at der skal bruges min. 8 GB - jeg har 12 GB på D-drevet, hvor "hentede filer"-mappen ligger.
Er der nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?

Acer Aspire 5050, Vista Home Basic
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2011 - 12:34 #1
Er drevet formateret i fat 32?
Fat 32 filer må ikke blive større end 4 gb.

I øvrigt har du lagt spørgsmålet i en forkert kategori. Den du har valgt er til spørgsmål vedr Eksperten. Du skulle have valgt en hardware relateret kategori.
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 12:40 #2
Det ved jeg ikke, hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 12:46 #3
Det er fordi den laver en temp fil på dit c drev.. Hvilket program download du med ? du skal ændre lokationen på temp filen, så den ligger det på D: drevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2011 - 12:48 #4
Gå i computer og højreklik på drevet D og vælg egenskaber.
I boksen der kommer frem fortæller den om filsystem.
Er det et recovery drev du henter til?
Mange gange er de nemlig formateret i fat 32,
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 12:58 #5
Hvordan ændrer jeg lokationen?
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 12:59 #6
Filsystemet er NTFS
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 13:01 #7
Kommer an på hvilket program du bruger. Desuden skal du ikke selv smide et svar, med mindre du ikke kan bruge nogle af vores løsninger... Fortæl mig hvilket program du bruger til at downloade med, også skal jeg være behjælpelig.
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 13:05 #8
Jeg håber, at det er det rigtige, jeg gør her. Er svaret på dit spørgsmål ang. hvilket program jeg bruger, Internet Explorer. Det er nemlig derfra jeg starter det mislykkede download.
05. juli 2011 - 13:12 #9
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/
(Bare til en anden gang...)

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

---
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 13:13 #10
IE 8 eller IE 9 ?

Hold Ctrl i bund og tryk j ->
Tryk options -> skift til en lokation på D: Drevet.
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 13:16 #11
Det vil jeg prøve at huske.
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 13:17 #12
Når jeg gør det, kan jeg se, at filen allerede ligger på D:drevet.
Avatar billede j3ppah Novice
05. juli 2011 - 15:14 #13
Altså du har hentet filen ? eller hvad mener du ?
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 19:14 #14
så er jeg tilbage, ganske kort. Det er tempfilen, jeg kan se på D:drevet (hvor der er 12 GB ledig plads), men når jeg downloader, kommer der en meddelse, der siger, at der ikke er nok plads på computeren.
Avatar billede niep Nybegynder
05. juli 2011 - 19:15 #15
Jeg glemte at sige, at jeg først er tilbage sent i aften.
Avatar billede niep Nybegynder
06. juli 2011 - 11:12 #16
Jeg stopper her. Måske har jeg bedre held og forstand (til at finde rundt i dette forum) en anden gang.
Avatar billede niep Nybegynder
06. juli 2011 - 11:21 #17
Jeg stopper her. Måske har jeg bedre held og forstand (til at finde rundt i dette forum) en anden gang.
06. juli 2011 - 12:03 #18
(Hvis du havde valgt fornuftig kategori fra starten af, ville der sansynligvis have været løsning med det samme...)